Publisko bibliotēku bērnu nodaļu iekārtojums un krājuma organizēšana pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērniem
Author
Zeiferte, Sibilla
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir ‘’Publisko bibliotēku bērnu nodaļu iekārtojums un krājuma organizēšana pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērniem’’. Darba mērķis ir noskaidrot, kā ir iekārtotas Latvijas publisko bibliotēku bērnu nodaļas, un, vai to iekārtojums ir atbilstošs nodaļas apmeklētāju vecuma grupām. Darbā arī tiek aplūkots, vai bērnu nodaļās pieejamais krājums un citi bibliotēkas materiāli un resursi ir piemēroti un aktuāli šī vecuma bērniem. Pētījumā pielietotas divas datu vākšanas metodes – novērošana un intervija. Pētījumā izmantota Ē. Eriksona Psihosociālā attīstības teorija, kas skaidro katra cilvēku vecumposma vajadzības. Pētījuma rezultātos iegūta bērnu aktivitāte krājuma un citu bibliotēkas materiālu izmantošanā. Rezultātos, balstoties uz iekārtojuma veidošanas principiem, analizēta mēbeļu dažādība un atbilstība, telpu noformējums, pieejamais inventārs un citi kritēriji. Atslēgvārdi: bērnu nodaļu iekārtojums; bibliotēkas krājums un materiāli; bibliotēkas mēbeles; pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērni. The theme of this bachelor’s thesis is ‘’The layout and stock organisation in children’s departments of public libraries for pre-school and early school age children’’. The aim of the paper is to clarify how the children’s departments of public libraries in Latvia are designed, laid out and whether stock, materials and other resources are appropriate for department’s – practicular - age group visitors. In current paper two data collection methods are used – observation and interview. To determine people’s needs of each age group, E. Erikson’s Psychosocial Development theory is used in research. The results in paper reflect children’s activity of using the library stock and other materials. Moreover an analysis was conducted based on the children’s public library principles related to modelling the layout for example, in regards to the variety of furniture and as well as its appropriatness and other criteria. Key words: layout of children’s departments; library stock and materials; library furniture; pre-school and early school age children.