Studentu personīgās informācijas organizēšanas paradumi digitālajā vidē
Author
Venskus, Kerīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Viļuma, Liene
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Personīgās informācijas organizēšanas un pārvaldīšanas tēma kļūst arvien aktuālāka. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai, īpaši svarīga kļūst informācija, kas atrodas digitālajā vidē, kā arī daļa no aktīvākajiem šīs informācijas izmantotājiem – studentiem. Pētījuma mērķis ir izpētīt studentu personīgās informācijas organizēšanas veidus, izmantotos informācijas tipus un saikni starp abiem. Mērķa sasniegšanai kā teorētiskā bāze tika izmantota sociāli kognitīvā teorija un lietotāja subjektīva pieeja. Datu ieguvei tika izmantotas intervijas un novērošana. Pētījuma rezultātos tika noskaidrotas organizēšanas veidu, informācijas tipu u.c. aspektu īpatnības studentu personīgās informācijas organizēšanas paradumos dažādās digitālajās vidēs, kas apkopotā veidā veido īsu šo paradumu raksturojumu. Personal information organization and management topic is becoming more relevant. Thanks to technological growth information in digital environment is becoming especially important as well as a part of its most active users – students. The aim of this research is to find out ways how students organize their information, types of information used and connection between the two. To achieve this social cognitive theory and user-subjective approach was use as the theoretical base. Interviews and observation was used to acquire data. In the research results special features of ways of organization, types of information and other aspects of students’ personal information organization practices various digital environments were determined which collectively present a shot description of these practices.