Sociālie mediji kā personiskās informācijas ieguves rīki
Author
Avdejenko, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Sociālie mediji kā personiskās informācijas ieguves rīki” ir apskatīts, vai sociālie mediji spēj piedāvāt lietotājiem kvalitatīvu, patiesu informāciju, kas būtu noderīga viņu personiskām informācijas vajadzībām (ikdienai nepieciešama informācija). Darba mērķis ir uzzināt, vai ir iespējams lietderīgi izmantot sociālos medijus kā personiskas informācijas ieguves rīkus. Pētījuma problēma ir tāda, ka nav skaidrs, vai sociālos medijos iegūtā informācija palīdz risināt ikdienas dzīves problēmsituācijas, piemēram, slimību ārstēšanu, veselības uzturēšanu, finanšu pārvaldību, sadzīves problēmu risināšanu u.c. Pētījumā ir izmantotas kvalitatīvās datu ieguves metodes – dienasgrāmata, verbālais protokols un eksperiments un tās sniedz rezultātus, kādus sociālos medijus izmanto respondenti, kādiem nolūkiem, kā viņi vērtē atrasto informāciju un cik tai uzticas. Pētījuma rezultātā apstiprinās izvirzītā hipotēze ar piebildi, ka pirms tam, kā izmantot informāciju savām personiskām vajadzībām, to ir rūpīgi jāpārbauda un kritiski jānovērtē. The Bachelor’s thesis “Social media as a tool for acquisition of a personal information” examines whether social media can provide to users qualitative, true information that would be useful to their personal information needs (everyday life information needed). The aim of the work is to find out if it is possible to use social media as a tool for personal information acquisition. The research problem is that it is unclear whether the information gathered by social media helps to solve the problems of everyday life, for example, treatment of illnesses, health maintenance, financial management, solving of household problems, etc. The study uses qualitative data mining methods - a diary, a verbal protocol and an experiment, and they provide results on which social media are used by respondents, for what purposes, how they value the information they find and how much they trust. As a result, the hypothesis will be confirmed, with the addition that before using it for personal use, it needs to be checked and critically evaluated.