Lasīšanas veicināšanas pasākumi bērniem un jauniešiem Balvu centrālajā bibliotēkā
Autor
Brokāne, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis – izpētīt Balvu Centrālās bibliotēkas lasīšanas veicināšanas pasākumus, kuri paredzēti bērniem no septiņu līdz astoņpadsmit gadu vecumam. Pētījuma teorētiskās bāzes pamatā ir Erika Ēriksona personības psihosociālā attīstības teorija, un filozofa Žana Piažē kognitīvā attīstības teorija, kas sniedz padziļinātāku ieskatu bērna personības attīstības posmos. Izvirzītā mērķa sasniegšanai pielietotas trīs pētniecības metodes – intervija, novērošana un dokumentu analīze. Darba ietvaros notika trīs intervijas, divu pasākumu un to dalībnieku novērošana un Balvu Centrālās bibliotēkas darba pārskatu analīze no 2010. līdz 2017. gadam. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Organizējot lasīšanas veicināšanas pasākumus bērniem un jauniešiem, Balvu Centrālās bibliotēkas bibliotekāri balstās tikai uz savu radošumu, jo nav metodisko vadlīniju, kuras palīdzētu pasākumu organizēšanā. Atslēgvārdi: lasīšana, bērns, pasākums, BCB. The aim of the thesis “Reading encouraging activities for children and young adult in Balvu central library” was investigated Balvu Central library reading encouraging activities for children – from seven to eighteen years. In the theoretical part was studied children personality development using Erik Homburger Erikson personality development theory and Jean Piaget cognitive theory. Hypothesis of the thesis was proven. Organizing reading encouraging activities for children and young adult, Balvu Central library librarians are based only on their creativity, because there are not methodological guidelines that would help in organizing reading encouraging activities. Keywords: reading, children, reading encouraging activities.