Apmācītāji neformālajā pieaugušo apmācībā
Author
Šavša, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zobena, Aija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums ir “Apmācītāji neformālajā pieaugušo apmācībā”. Darba mērķis ir izpētīt apmācītāju profilu un darbības veidu, lai noskaidrotu, kā tas atbilst darba devēju prasībām, izmantojot teorijas, kurās ir aprakstīta neformālās apmācības nozīme indivīdiem un uzņēmumiem un kā apmācītājiem būtu jāstrādā ar pieaugušajiem un jānodrošina sava kvalifikācija, strādājot biznesa vidē. Empīriskajā pētījumā pielietota kvalitatīvā pētījuma metode – daļēji strukturētās intervijas ar neformālo apmācību sniedzējiem. Analizējot iegūtos datus, tika noskaidrots, apmācītāju profils, tā atbilstība darba devēju prasībām, kāpēc cilvēki neatrod sev vēlamo apmācību piedāvājumu, kā norisinās sadarbība apmācību vadītājiem ar uzņēmumiem, un, vai apmācību vadītāji ir kvalificēti un piemēroti apmācību sniegšanai pieaugušajiem, ievēro nepieciešamās metodes un citas lietas, lai apmācības būtu kvalitatīvas un vērtīgas. The title of the Master’s thesis is “Trainers in Non formal Adult Training”. The aim of the work is to study the trainers’ profile and working methods, in order to learn how it coincides with the requirements of the employers. The work examines literature in which theories of the value of a non-formal education, for both individuals and enterprises, have been described, as well as exploring how the trainers should work with adults and how they should ensure their qualification while working in a business environment. In the empirical research part of the thesis the qualitative research method is used, more precisely, partially structured interviews with providers of non-formal training. In examining the collected data, the particular trainer’s profile was determined under a number of criteria: how it corresponds to the employers requirements, why people do not find their desired training from the offered, how the cooperation between the training leaders and the enterprises take place, and whether the training leaders are qualified to give adequate training for adults, use the appropriate methods and other means in their practice and to make sure that the training is valuable for the learners.