Pensiju 3. līmeņa plānu pārvaldītāju mārketinga komunikācijā izmantotie pārliecināšanas paņēmieni (2017. gads)
Author
Gailāne, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Pensiju 3. līmeņa plānu pārvaldītāju mārketinga komunikācijā izmantotie pārliecināšanas paņēmieni (2017. gads)” mērķis ir noskaidrot, kādi ir pensiju 3. līmeņa fondu pārvaldītāju mārketinga komunikācijā izmantotie pārliecināšanas paņēmieni, kādi ir auditorijā jau pastāvošie psiholoģisko priekšnoteikumi lēmuma pieņemšanai un saistībā ar tiem, kā īstenotie pārliecināšanas paņēmienu varētu iedarboties uz auditoriju. Pētījuma rezultātā tiek noskaidrots, ka caur uzņēmumu komunikāciju ar attieksmes uzlabošanas, rīcību spēju palielināšanas un uztverto normu ietekmēšanas argumentiem tiek ietekmēti visi psiholoģiskie priekšnoteikum lēmuma pieņemšanai. Kā arī uzņēmumi savā komunikācijā izmanto, gan cerību, gan bažu palielināšanas pieejas. Tiek izmantota kompleksa pieeja, ietekmējot dažādus nozīmīgos faktorus. Pētījuma mērķis sasniegts, izmantojot intervijas, kvalitatīvās kontentanalīzes un auditorijas aptaujas metodi. Teorētiskajā daļā zemā uzkrājumu veidošanas kultūra tiek skatīta kā sociāla problēma, kuru mazināt var caur pārliecināšanas komunikāciju izdarītiem stimuliem. Izmantojot pārdomātās rīcības teoriju kā arī Dž. Vīnera un T. Doešeres izstrādāto uzkrāšanas nodoma veidošanās modeli, aplūkoti tiek faktori, kas ietekmē nodoma veidošanos. Kā arī tiek apskatīti dažādi pārliecināšanas komunikācijas paņēmieni un mārketinga komunikācijas rīki un kanāli. The aim of Master’s thesis “Persuasion Techniques Used in Pension 3rd Level Marketing Communication (2017)” is to find out what are the persuasion techniques used in pension 3rd level marketing communication, what are the audience's psychological preconditions for decision making and how the persuasion methods implemented could affect the audience. As a result of the research, it is determined that through the communication of companies with the arguments of improving the attitude, increasing the ability of actions and influencing the perceived norms, all psychological preconditions for the decision are influenced. Also, companies use both hope and concern-raising approaches in their communications. A complex approach is used, influencing various important factors. The purpose of the research was achieved through the use of interviews, qualitative content analysis and survey. In the theoretical part of the paper, the poor culture of saving is seen as a social problem, which can be reduced through stimulus of persuasion communication. Using the theory of reasoned action as well as J. Wiener’s and T. Doesher's framework for promoting retirement savings, factors that influence the formation of intent are discussed. Furthermore various persuasive communication techniques and marketing communication tools and channels.