Show simple item record

dc.contributor.advisorRadzobe, Zane
dc.contributor.authorMinajeva, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:13:42Z
dc.date.available2018-07-02T01:13:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65821
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40392
dc.description.abstract“Feminisma reprezentācija vērtību kontekstā Latvijas medijos” ir pētījums, kura mērķis ir iegūt priekšstatu par feminisma tēmas atspoguļojumu, kādos kontekstos mediji reprezentē feminismu un kādas vērtības tiek paustas. Bakalaura darba teorētiskais pamats tiek balstīts uz feminisma tēmas izpēti, konkrēti aprakstot tā izplatītākos veidus un feminisma tēmas atspoguļojumu saistībā ar medijiem, līdz ar to teorijā tiek iekļauts arī reprezentācijas termina skaidrojums un apkopota informācija par mediju efektu teoriju. Kā metodoloģija šajā pētījumā tiek izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze, ar kuras palīdzību 2017. gada 9 populārākajos Latvijas medijos, pēc trīs atslēgas vārdiem - feminisms, feminists un feminsite, tiek atlasīti un kategorizēti 128 raksti. Rakstu analīze tiek veikta pēc trīs kategorijām - adjektīvi, dihotomiju izmantojums un personas/autora pozicionējums - identifikācija ar feminismu. Pētījumā tiek izpētītas 128 mediju publikācijas, kuras ir gan informējoša satura, gan viedokļu raksti, gan intervijas ar dažādām sabiedrībā pazīstamām personām. Pētījuma rezultāti liecina, ka mūsdienās feminisma kustība kļūst populārāka, jo medijos parādās daudz informācijas saistībā ar to, kā arī mūsdienās cilvēki sevi vairāk sāk pozicionēt kā feministi vai feministu un pozitīvi vērtē šo kustību. Atslēgas vārdi: feminisms, mediji, reprezentācija, vērtības
dc.description.abstract"Representation of Feminism in the Context of Values in Latvian Media" is a study aimed at gaining an idea of the reflection of the theme of feminism, in what context the media represents feminism and what values are expressed. The theoretical basis of the Bachelor's paper is based on the study of the topic of feminism, in particular describing its most common types and the presentation of the topic of feminism in relation to the media; therefore, the explanation of the term of representation and information on the theory of media effects are also included in the theory. As a methodology in this study, quantitative and qualitative analysis of the content is used, with which, in the nineteen most popular Latvian media in 2017, after key words - feminism, feminist, 128 articles are selected and categorized. The analysis of the articles is carried out in three categories - adjectives, the use of dichotomies and the positioning of the person / author - identification with feminism. The study examines 128 media publications, which contain both informative content, opinion articles and interviews with various public figures. The results of the research show that today, the movement of feminism is becoming more popular, as there is a lot of information in the media about it, and nowadays people are beginning to position themselves as feminists, and positively evaluate this movement. Keywords: feminism, media, representation, values
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectfeminisms
dc.subjectmediji
dc.subjectreprezentācija
dc.subjectvērtības
dc.titleFeminisma reprezentācija vērtību kontekstā Latvijas medijos
dc.title.alternativeRepresentation of feminism in the context of values in Latvian media
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record