Vizuālā naratīva un intertekstuālo atsauču salīdzinājums Džima Džārmuša filmās "Patersons" un "Izdzīvo tikai mīlētāji"
Author
Rudāne, Elīna Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā Vizuālā naratīva un intertekstuālo atsauču salīdzinājums Džima Džārmuša filmās “Patersons” (2016) un “Izdzīvo Tikai Mīlētāji” (2013) pētītas un salīdzinātas intertekstuālās atsauces Džima Džārmuša filmās “Izdzīvo Tikai Mīlētāji” (2013) un “Patersons” (2016), kā arī pētīts kā šīs atsauces paskaidro filmu vēstījumu. Darba mērķis ir atrast un salīdzināt intertekstuālās atsauces Dž. Džārmuša filmās “Patersons” un “Izdzīvo Tikai Mīlētāji”, izprast kā tās skaidro naratīvu, kā arī analizēt un salīdzināt filmu vizuālo naratīvu. Pētījuma problēma skaidro kā intertekstuālās atsauces, kuras atrodamas filmās atklāj, paskaidro naratīva nozīmi. Uzdevumi ir meklēt un atlasīt nepieciešamos teorētiskos materiālus, veikt filmu semiotisko un naratīvo analīzi, salīdzināt rezultātus un veikt secinājumus. Teorētiskājā ietvarā izmantotas, skaidrotas un apskatītas tādas teorijas bāzes kā semiotika, lai izprastu kā skaidrot, uztvert zīmes, kino semiotika, dzejas semiotika, jo filmā “Patersons” iekļauti daudzi dzejoļi, kurus jāanalizē, kodi, kino valoda, intertekstualitāte, naratīvs, žanrs un filmas elementi. Lai veiktu pētījumu, izmantotas kontenanalīzes, kvalitatīvās kontentanalīzes, kā arī naratīvās un semiotiskās analīze metodes. Pētījumā noskaidrots kādas intertekstuālās atsauces iekļautas filmās, kā tās paskaidro naratīvu un salīdzināts kā atšķiras intertekstuālās atsauces un vizuālais naratīvs abās filmās. Bachelor's thesis Comparison between visual narrative and intertextual references in Jim Jarmusch films “Paterson” (2016) and “Only Lovers Left Alive” (2013) explores and compares intertextual references in Jim Jarmusch's films “Only Lovers Left Alive” (2013) and “Paterson” (2016), as well as clarifies how these references explain the messages in films. The aim of the research is to find and compare the intertextual references of these two J. Jarmush’s films, understand how references correlates with film narrative and analyze and compare visual narrative of both films. The study explains how the intertextual references, which are found in films reveal the meaning of the narrative. The main tasks are to find and select the necessary theoretical materials, to conduct a semiotic and narrative analysis of the films, compare the results and draw conclusions. The theoretical framework explains and examines the basics of a theory such as semiotics to understand how to interpret, perceive signs, cinema semiotics, and poetic semiotics, because film “Paterson” includes many poems, codes, cinema language, intertextuality, narrative, genre and movie elements. In order to carry out the research, the methods of analysis, analysis of qualitative analysis and narrative and semiotic analysis were used. Throughout the research it was established what kind of intertextual references were found, how they differ, how references clarifies messages in narrative and visual narrative and how does visual narrative differ in both films.