• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“Swedbank” tēls topošo uzņēmēju, uzņēmēju vidū un portālā “Dienas Bizness” no 2017. gada maija līdz 2018. gada aprīlim

Thumbnail
View/Open
309-65940-Kucina_Karina_kk15093.pdf (1.590Mb)
Author
Kucina, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „„Swedbank” tēls topošo uzņēmēju, uzņēmēju vidū un portālā „Dienas Bizness” no 2017.gada maija līdz 2018.gada aprīlim” mērķis ir noskaidrot „Swedbank” tēlu topošo, esošo uzņēmēju vidū un portālā „Dienas Bizness” no 2017.gada maija līdz 2018. gada aprīlim. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkota organizāciju komunikācija, tēla definīcijas un īpašības, Klausa Mertena tēla teorija un sistēmteorija, organizācijas tēla definīcijas un veidošana. Darba metodoloģisko daļu veido kontentanalīze, aptauja, fokusa grupa, intervija un Čarlza Osguda semantiskais diferenciālis. Noslēgumā tiek secināts, ka „Swedbank” tēls topošo un esošo uzņēmēju vidū ir pozitīvs, kā arī portālā „Dienas Bizness” no 2017.gada maija līdz 2018.gada aprīlim. Atslēgvārdi: „Swedbank”, tēls, topošie uzņēmēji, esošie uzņēmēji, „Dienas Bizness”
 
The aim of Bachelor thesis „„Swedbank” image among future entrepreneurs, entrepreneurs and "Dienas Bizness" from May 2017 to April 2018” is to explore „Swedbank” image among future entrepreneurs, entrepreneurs and "Dienas Bizness" from May 2017 to April 2018. The theoretical part describes organizational communication, definitions of image and image characteristics, Klaus Merten’s theory of image and system theory, definitions of organization's image and organization's image creation. The empirical part consists of content analysis, survey, focus groups, an interview and semantic differential of Charles Osgood. The study concludes that the image of „Swedbank” among the future entrepreneurs, and entrepreneurs is positive, as well as in the portal "Dienas Bizness" from May 2017 to April 2018. Keywords: „Swedbank”, image, future entrepreneurs, entrepreneurs, „Dienas Bizness”
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40409
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV