• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāju attieksmi un izvēli ietekmējošie faktori: zīmolu airBaltic, Ryanair, Wizz Air gadījumu analīze

Thumbnail
View/Open
309-65947-Gibnere_Madara_mg15026.pdf (2.623Mb)
Author
Gibnere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Patērētāju attieksmi un izvēli ietekmējošie faktori: zīmolu airBaltic, Ryanair, Wizz Air gadījumu analīze”. Darba pētniecības mērķis ir noskaidrot patērētāju attieksmi un izvēli ietekmējošos faktorus, izvēloties zīmolu airBaltic, Ryanair un Wizz Air pakalpojumus. Darba teorētiskā daļa sastāv no teorijām par zīmolu un to komunikāciju, sociālo mediju ietekmi uz zīmola komunikāciju un patērētāju uzvedības pamatiem. Empīrisko daļu veido kontentanalīzes, anketu un fokusgrupu analīze. Darbs sastāv no trim daļām: teorētiskā pamatojuma, izstrādātas pētījuma metodoloģijas un empīriskās daļas. Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka noteicošais faktors aviokompāniju pakalpojuma izvēlē ir cenu politika. Atslēgvārdi: airBaltic, Wizz Air, Ryanair, zīmols, komunikācija, patērētāja uzvedība
 
The bachelor title of the thesis is “Consumers’ attitude and factors influencing decision making: brands airBaltic, Ryanair, Wizz Air case study”. The aim of the research is to find out the factors which influence buyers behaviour in choosing brand airBaltic, Ryanair and Wizz Air services. The theoretical part of the thesis consists of theories about the brand and its communication, the influence of social media on the brand communication and consumer behavior. The empirical part consists of analyzing content analysis, questionnaire and focus groups. The thesis consists of three chapters: theoretical, methodological and explorative chapter. According to the results, airline pricing policy is the main factor for choosing an airline services. Key words: airBaltic, Wizz Air, Ryanair, brand, communication, consumer behaviour
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40410
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV