8.klases mazākumtautību skolēnu lingvokulturoloģisko prasmju pilnveide latviešu valodas un literatūras stundās
Автор
Furdaka, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
8. klases mazākumtautību skolēnu lingvokulturoloģisko prasmju pilnveide latviešu valodas un literatūras stundās: diplomdarbs. – Rīga, 2018. – 86 lpp. Diplomdarbs ir veltīts 8. klases mazākumtautību skolēnu lingvokulturoloģisko prasmju attīstības dinamikas izpētei. Diplomdarbā 1. un 2. nodaļās tika analizēta un apkopota mūsdienu lingvokulturologu un lingvodidaktu pieredze. Zinātnieku idejas kļuva par pamatu autores praktiskajam pētījumam, kas ir aprakstīts diplomdarba 3. nodaļā. Aprobācijas procesā stundās un stundu fragmentos tika izmantoti dažādi lingvokulturoloģijas paņēmieni un metodes, lai pilnveidotu skolēnu sociokultūras kompetenci, kā rezultātā tika novērota neliela pozitīva dinamika. Pētījums var ieinteresēt latviešu valodas un literatūras skolotājus, kas māca latviešu valodu kā otro valodu. The Improvement of lingvocultural skills of the 8th grade minority pupils in the Latvian language and literature lessons: Diploma paper. – Riga, 2018. – 86 p. This Diploma paper studies the dynamics of the 8th grade minority pupils’ lingvocultural skill development. In the first and second part of the Diploma paper, the experience of modern linguistic and cultural studies and linguistics was analyzed and summarized. The scientists' ideas became the basis for the author's practical research, which is described in Part 3 of the Diploma paper. In the course of the process of approbation from lesson to lesson, various lingvocultural methods and techniques were used to improve pupils' sociocultural competence, which led to some slight positive dynamics. The study may be of interest to Latvian language and literature teachers who teach Latvian as the second language.