Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorKurica, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-04T01:02:03Z
dc.date.available2018-07-04T01:02:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64811
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40467
dc.description.abstractDarba autors: Sandra Kurica. Darba tēma: Bērnu agresija un tās novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba zinātniskais vadītājs: Dr. psych., prof. Tija Zīriņa. Darba mērķis ir pētīt bērnu agresijas novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbā tika izvirzīti vairāki uzdevumi - veikt literatūras analīzi par bērnu agresiju, analizēt bērnu attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā, izzināt paņēmienus bērnu agresijas novēršanā vecākajā pirmsskolas vecumā, veikt pētījumu par bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējām vecākajā pirmsskolas vecumā, izstrādāt ieteikumus pedagogiem bērnu agresijas novēršanā pirmsskolā. Darbs sastāv no 4 daļām, 3 no tām ir teorētiskās, 1 – empīriskā. Tā pirmajā daļā tika pētīta literatūra, kas vēsta par bērnu agresiju, tās cēloņiem un izpausmēm vecākajā pirmsskolas vecumā. Otrajā daļā tika analizētas bērnu attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā. Trešajā daļā tika analizēti vairāki paņēmieni un veidi bērnu agresijas novēršanā, kā arī izstrādāti ieteikumi agresijas novēršanai. Ceturtajā daļā tika kvantitatīvi un kvalitatīvi pētītas bērnu agresijas novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes – teorētiskās literatūras analīze, bērnu uzvedības novērojums, intervija ar pedagogiem, vecāku anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Rezultātā iegūts secinājums, ka metodes, kā novērst bērnu agresiju ir ļoti dažādas un atšķirīgas un tās jāpielieto katram bērnam individuāli. Jāņem vērā gan bērna rakstura iezīmes, gan attiecības ģimenē, gan statuss, gan agresijas mērķis u.c. Darbs kopumā izklāstīts 64 lappusēs, tajā iekļautas 20 tabulas un 10 attēli. Darbā izmantoti 39 literatūras avoti un pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: agresija, agresivitāte, vardarbība, agresijas novēršana, vecākais vecumposms.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Sandra Kurica. The topic of the work: Aggression in children and means of its prevention in the eldest preschool age. The supervisor: Dr. psych., prof. Tija Zīriņa. The aim of the paper is to study the means and methods of preventing aggression in children in the eldest preschool age. The tasks for the paper included: to conduct literature analysis on aggression in children, to analyze the regularities of children development in the eldest preschool age, to conduct research on the means and methods of preventing aggressive behavior of children in the eldest preschool age, to develop recommendations for teachers in preventing child aggression in preschool. The work consists of 4 parts, 3 of them are theoretical, 1 - empirical. In the first part, the literature on the aggression of children, its causes and manifestations in the eldest preschool age was studied. The second part analyzed the regularities of children's development in the eldest preschool age. The third part analyzed several methods and types of prevention of child aggression, as well as drew recommendations for the prevention of aggression. In the fourth part quantitative and qualitative research was conducted on the means of preventing child aggression in the eldest preschool age. Several research methods were used in the work - the analysis of theoretical literature, observation of children behavior, interview with teachers, questionnaires for parents, pedagogical trial work. The result is a conclusion that methods for preventing child aggression are very diverse and different and should be applied to each child individually. All the characteristics of a child's character and family relationships, status, the purpose of aggression, etc. should be taken into consideration. The work is presented on 64 pages, it contains 20 tables and 10 images. The paper uses 39 sources of literature and 2 appendices are added. Keywords: aggression, aggressive behavior, violence, prevention of aggression, eldest preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectagresija
dc.subjectagresivitāte
dc.subjectvardarbība
dc.subjectagresijas novēršana
dc.subjectvecākais vecumposms
dc.titleBērnu agresija un tās novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeAggression in children and means of its prevention in the eldest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record