Dinamiskā pauze mācību procesā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Автор
Lapiņš, Didzis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba “Dinamiskā pauze mācību procesā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem” mērķis ir - noskaidrot, kā regulāras dinamiskās pauzes mācību procesā uzlabo skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem koncentrēšanās spējas un uzmanību. Maģistra darbā sniegts skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumu raksturojums, teorija un vingrojumi par dinamiskajām pauzēm un skolēnu kognitīvo attīstību. Maģistra gadījuma pētījums veikts X speciālajā internātpamatskolā. Respondentu skaits ir 10. Tika veikta respondentu anketēšana, novēroti 57 sākumskolas skolēni (septiņi skolēni padziļināti). Tika veikta skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem novērošana darba sākumā un beigās, izstrādāti dinamiskās pauzes vingrojumi un novadīts seminārs skolotājiem par dinamiskajām pauzēm, veikta saruna ar skolotājiem un intervija ar ekspertu. Master's thesis “Dynamic pause in the learning process for students with mental disorders” the goal is to find out how regular dynamic pauses in the learning process improve the concentration and attention of students with mental disabilities. The master's thesis presents the characteristics of students with moderate and severe mental disorders, theory and exercises on dynamic breaks and cognitive development of pupils. Master's case study was conducted in X special boarding school. The number of respondents is 10. Respondents' surveys were carried out, 57 primary school students (seven pupils in depth) were observed. Observations of students with mental disabilities were observed at the beginning and end of work, dynamic pausing exercises were developed and a seminar for teachers for dynamic pauses was conducted, a conversation with teachers and interview with an expert were conducted.