Skolēnu caurviju kompetenču attīstība sākumskolas matemātikas kursā
Autor
Šulte, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums : Skolēnu caurviju kompetenču attīstība sākumskolas matemātikas kursā. Darba autore : Katrīna Šulte Pētījuma mērķis : Izpētīt skolēnu caurviju kompetenču attīstību sākumskolas matemātikas kursā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 28 vienībām, 6 pielikumiem. Pirmajā nodaļā, teorētiski analizētas caurviju kompetences. Otrajā nodaļā, teorētiski analizēts esošais un jaunais skolas 2030 matemātikas mācību saturs. Analizēts kopīgais un atšķirīgais mācību saturos. Trešajā nodaļā, teorētiski analizēts skolēnu vecumposmu raksturojums. Ceturtajā nodaļā, intervēti četri pedagogi par caurviju kompetenču attīstību. Analizēta caurviju kompetenču attīstība Kanādas, Austrālijas, Somijas mācību saturā. Piektajā nodaļā, izpētītas skolēnu caurviju kompetenču – sadarbības, attīstības veicināšanas iespējas. Pētījuma gaitā ir atbildēts uz pētījuma jautājumu – Kā var attīstīt caurviju kompetences sākumskolas matemātikas kursā? Pētījuma gaitā, tika pārbaudīta caurviju kompetences – sadarbības prasmju attīstības veicināšanas iespējas sākumskolas matemātikas kursā. Novadot trīs mācību stundas, pēc izvirzītajiem kritērijiem, skolēnos varēja novērto tendenci attīstīties sadarbības prasmēm. The Title of the Thesis: The Development of Young Learners Transversal Competencies in the Course of Mathematics in Primary School. The Author of the Thesis: Katrīna Šulte The Objective of the Research: To research the development of young learners transversal competencies in the primary school`s mathematical course. The bachelor`s thesis consists of introduction, 5 chapters, conclusions, list of literature used of 28 items, 6 appendices. In the first chapter multi-skills are analyzed theoretically. In the second chapter the current and the new mathematical training content of school 2030 is analyzed theoretically. The common and distinct features are analyzed in the training content. In the third chapter young leaners age period characteristics are analyzed theoretically. In the fourth chapter 4 teachers are interviewed on transversal competencies development. The transversal competencies development is analyzed in the training content of Canada, Australia, and Finland. In the fifth chapter the young leaners transversal competencies promotional possibilities of cooperation and development are explored. In the process of carrying out the research the research question is answered – How one can develop transversal competencies in the primary school`s mathematical course? In the process of carrying out the research such transversal competencies as cooperation skill development promotional possibilities in the primary school`s mathematical course were examined. After holding 3 lessons in accordance with the chosen criteria it was possible to observe that young learners were tended towards developing cooperation skills.