Starpdisciplinārās nodarbības skolēnu izziņas intereses veicināšanai ķīmijas mācību satura apguvē
Автор
Kukaine, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Skolotāja maģistra pieredzes darbā “Starpdisciplinārās nodarbības skolēnu izziņas intereses veicināšanai ķīmijas mācību satura apguvē” ir apkopota un izvērtēta darba pieredze, kuru autore ir ieguvusi mācot dabaszinības, bioloģiju un ķīmiju Cēsu pilsētas pamatskolā, Līvu pamatskolā un Cēsu Pilsētas vidusskolā, vadot nodarbības laika posmā no 2011. gada līdz 2018. gadam. 21. gadsimts ir atnesis reformas ķīmijas satura apguvē Latvijā, un skolotājas uzkrātā darba pieredze rāda, ka reformu īstenošanas atslēga ir katra pedagoga profesionāls darbs, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu skolotājiem. Ķīmijas priekšmets nav iedomājams kā multidisciplinārs mācību priekšmets, bet gan kā starpdisciplinārs. Skolotājas maģistra pieredzes darba mērķis ir izpētīt, kā starpdisciplinārās nodarbības īstenošana pilnveido skolēnu izziņas intereses apgūstot ķīmiju. Tika izveidotas un novadītas starpdisciplinārās nodarbības sadarbībā ar matemātikas, fizikas, mūzikas, mājturība un tehnoloģijas, u.c. mācību priekšmetu skolotājiem, skolēniem, viņu vecākiem, kā arī ar uzaicinātām personām no sabiedrības. Izveidots metodiskais līdzeklis, kas skolotājiem sniedz ieteikumus un metodiskos skaidrojumus, kā mācību procesā izmantot starpdisciplinārās nodarbības, kuru jēga slēpjas reālajā dzīvē. Darbs strukturēts kā skolotāja pieredzes darbs ar četrām nodaļām, parādot plānošanas, organizēšanas, izvērtēšanas un dalīšanās profesionālajā pieredzē darbu, sniedzot starpdisciplināro nodarbību teorētisko pamatojumu un praktiskos pierādījumus. Atslēgvārdi: starpdisciplinārs, starpdisciplināra mācīšanās, starpdisciplināra nodarbība, izziņa, interese, izglītības gadījuma pētījums. The author in her Master’s Paper – Teacher’s Portfolio "Interdisciplinary Classes to Promote Students' Cognitive Interests in the Acquisition of Chemistry Subject Content" summarizes and evaluates her work experience in the lessons of nature sciences, biology, and chemistry during her working career in Cesis City Primary School, Livi Primary School, and Cesis City Secondary School delivering lessons from 2011- 2018. The 21 century has brought major changes in restructuring the contents of teaching chemistry in Latvia and the experience accumulated over the working career shows that the professional work is the key to success cooperating with teachers of other subjects. Chemistry can`t be considered as a multidisciplinary subject, it is purely an interdisciplinary subject. The subject matter and the aim of the paper is to research the way how interdisciplinary lessons help to foster students` cognitive interests studying chemistry. In close co-operation with teachers of maths, physics, music, domestic science, and technologies; with students, parents and public figures a range of interdisciplinary lessons were delivered. Finally a new methodical guide was compiled. It gives recommendations and explanations for teachers how to incorporate interdisciplinary activities in the classroom teaching, the real value of which is in its connection with real life. The paper is structured as the teacher`s career experience with 4 parts, including planning, organizing, assessment and sharing professional experience, presenting theoretical basis and practical proof to the interdisciplinary teaching. The key words: interdisciplinary, interdisciplinary studies, interdisciplinary lesson, cognition, interest, educational case study.