Tehnoloģijās balstītas mācību metodes salīdzinājumā ar tradicionālajām mācību metodēm
Author
Kaniševskis, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grīnfelds, Andris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu mācību metodes arvien vairāk atšķiras no tām klasiskajām metodēm, ko izmantoja agrāk. Viens no galvenajiem cēloņiem, kāpēc rodas jaunas mācību metodes, ir nepārtrauktā informācijas tehnoloģiju attīstība, kuru nozīme, nenoliedzami, pieaug arvien vairāk ne tikai skolās, bet arī mūsu ikdienas dzīvēs, radot jaunas iespējas, kā arī jaunus izaicinājumus skolēniem, to vecākiem, kā arī pašiem pedagogiem. Diplomdarba pētījuma mērķis- Izpētīt kā skolēni un skolotāji izmanto ITK piedāvātās iespējas un to attieksmi pret tām, nosakot mācību metožu pielietojamību un skolēnu emocionālo stāvokli nodarbības laikā, atkarībā no mācību metožu izvēles. Diplomdarba uzdevumi- izpētīt teorētisko literatūru par mācību metodēm un teorijām par ITK izmantošanu skolā, veikt skolēnu aptaujas un skolotāju intervijas, kā arī laboratorijas eksperimentu divās testa grupās, izmantojot klasiskas un modernas mācību metodes. Rezultātā tika secināts, ka skolā tiek izmantotas modernas mācību metodes un skolēniem lielākoties ar tām patīk strādāt un to attieksme pret tehnoloģijām ir laba, bet problēmas to izmantošanā saistās ar nepietiekamām zināšanām par to efektīvu izmantošanu, kā arī skolotāju pašu uzskatos un kompetencēs saistībā ar mūsdienu tehnoloģijām. Modern teaching methods are becoming increasingly different from the classical methods that were used in the past. One of the main reasons for the emergence of new teaching methods is the continuous development of information technology, which, undeniably is getting increasingly more important not only in schools but also in our everyday lifes. Information technology creates new opportunities and new challanges for students, their parents, as well as the teachers themselves. The aim of the Bachelor Study Paper – To explore how students and teachers use the opportunities offered by ITK and their attitude towards them, identifying the applicability of teaching methods and the emotional state of students during class, depending on the choice of teaching methods. Tasks of the Bachelor’s Study Paper – To study theoretical literature on teaching methods and theories on the use of ITK in school, to conduct student interviews and teacher interviews, and laboratory expreiments in two test groups using classical and modern teaching methods. As a result, it was concluded that modern teaching methods are used in school and the students genereally like to work with them and their attitude towards technology is good but problems in the use of the methods are associated with insufficient knowledge of effective use as well as teacher’s beliefs and competence regarding modern technologies