Skaneņu R un L korekcija 1. klases skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu
Author
Gūtmane-Sevišķe, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā pētīta skaneņu R un L korekcijas 1. klases skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu. Diplomdarba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt korekcijas iespējas skaneņu izrunas traucējumu novēršanai skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu. Darbā apskatītas dažādu autoru un pētnieku teorētiskās atziņas par 1. klases skolēna attīstību veselumā, valodas un runas attīstību, ņemot vērā, ka skolēniem ir skaņu izrunas traucējumi un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms. Atziņas ņemtas par pamatu organizējot runas izpēti un koriģējoši attīstošo darbību. Darbā aprakstīts runas izpētes un korekcijas darbs skolēniem ar skaneņu R un L izrunas traucējumiem un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu. Korekcijas darbā izmantotas praktiskās iedarbības metodes – sīkās muskulatūras, artikulācijas, fonemātiskās uztveres veicinoši vingrinājumi, rotaļas un spēles. Organizējot korekcijas darbu tika ņemti vērā autoru un speciālistu ieteikumi, plānojot pedagoģisko procesu skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas un nobeiguma. Atslēgvārdi: 1. klases skolēnu vecumposms , skaneņu R un L izrunas traucējumi, UDHS, korekcijas darbs. The Diploma Project deals with the correction methods of voiced consonants R and L for 1st grade students with Attention deficit and Hyperactivity syndrome. The aim of the diploma project is to theoretically analyze and practically examine correction possibilities of voiced consonants for students with Attention deficit and Hyperactivity syndrome. The Project reviews theoretical studies and findings of many authors and researchers who have studied the development specifics of 1st grade students, the developments of speech and language, sound pronunciation disorder and Attention deficit and Hyperactivity syndrome. Theoretical findings and studies are used to organize the speech examination and correction methods. The Project contains practical work of speech examination and sound pronunciation correction for students with voiced consonants R and L pronunciation disorder and Attention deficit and Hyperactivity syndrome. Practical methods used in Diploma project – games, finger muscle exercises and games, articulation and phonemic exercises to contribute to the development of speech. Support measurements, advised by authors and specialists, for students with Attention deficit and Hyperactivity syndrome are used to organize the correction work of sound pronunciation disorder. Diploma Project consists of introduction, theoretical part, practical part and conclusion. Key words: 1st grade student’s age group, sound pronunciation disorder or consonants R and L, ADHD, correction work.