Uzņēmuma SIA “Telms” stratēģiskās iespējas un to izmantošana konkurences pārākuma veidošanā
Author
Brakmane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jēgere, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Kristīne Brakmane Darba vadītājs: Sarmīte Jēgere Tēma: SIA “TELMS” stratēģiskās iespējas un to izmantošana konkurences pārākuma veidošanā. Pētījuma mērķis: Izpētīt SIA “TELMS” uzņēmējdarbības vidi un noteikt stratēģiskās attīstības iespējas nākotnē. Uzdevumi: 1.Sniegt teorētisko bāzi par uzņēmuma vidi, konkurētspēju, konkurētspējas priekšrocību un stratēģisko vadīšanu. 2.Noskaidrot vides faktorus, kuri ietekmē uzņēmuma darbību un attīstību. 3.Noskaidrot konkurences situāciju SIA “TELMS”, kā arī rast konkurences priekšrocību. 4.Veikt SIA “TELMS” klientu un darbinieku apmierinātības aptauju un tās rezultātu analīzi. 5.Raksturot konkurences situāciju Rīgas reģionā. 6.Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus SIA “TELMS” konkurētspējas paaugstināšanai. Pētījums izstrādāts pamatojoties uz speciālo literatūru, kā arī uz SIA “TELMS” vadītāju sniegto informāciju. Pētījums sastāv no 3 nodaļām. Pirmājā nodaļā tiek pētīti teorētiskie jautājumi par uzņēmējdarbības vidi, konkurētspēju, konkurētspējas priekšrocību un stratēģisko vadīšanu. Otrajā nodaļā tiek noskaidroti SIA “TELMS” vides faktori. Trešajā nodaļā tiek analizētas SIA “TELMS” vides stratēģiskā iespēja. Darba izstrādes gaitā gūtās atziņas formulētas secinājumos un priekšlikumos. Pētījuma izstrādāšanai izmantoti 26 informācijas avoti. Author of the work: Kristīne Brakmane Supervisor: Sarmīte Jēgere Subject: Strategic opportunities in the company “TELMS” LTD. and their use in creating competitive advantage. The purpose of the research: To explore the business environment of “TELMS” LTD. and identify future strategic development opportunities. Tasks: 1.To provide the theoretical basis for the company's environment, competitiveness, competitive advantage and strategic management. 2.To identify environmental factors affecting the operation and development of the company. 3.To clarify the competitive situation and competitive advantage of “TELMS” LTD. 4.To perform customer and employee of “TELMS” LTD. satisfaction surveys and analyze its results. 5.To describe the competitive situation in Riga region. 6.To draw conclusions and make proposals for increasing competitiveness of “TELMS” LTD. The research was developed based on specialized literature, as well as information provided by the managers of ‘’TELMS’’ LTD. The study consists of 3 chapters. The first chapter explores the theoretical aspects of the business environment, competitiveness, competitive advantage and strategic management. In the second chapter environmental factors of “TELMS” LTD. are identified. In the third chapter the strategic opportunity of the environment of “TELMS” LTD. is analyzed. The lessons learned in the development of the work are formulated in conclusions and proposals. 26 sources of information were used for the study.