Latvijas dzērienu nozares eksporta konkurētspēja
Author
Manguse, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Valsts, tajā skaitā arī eksporta konkurētspēja, ir viens no galvenajiem faktoriem, kas veicina valsts ekonomisko attīstību, nodrošina tās iedzīvotājus ar augstu dzīves līmeni, uzņēmumus - ar plašākām iespējām starptautiskajos tirgos. Maģistra darba mērķis ir: balstoties uz starptautiskās tirdzniecības datiem, noteikt Latvijas dzērienu starptautisko eksporta konkurētspēju salīdzinājumā ar Igauniju un Lietuvu, un izstādāt priekšlikumus dzērienu eksporta konkurētspējas uzlabošanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvija, attiecībā pret Igauniju un Lietuvu, ir sasniegusi augstu konkurētspēju dzērienu eksportā ārpus Eiropas Savienības, kamēr dzērienu eksporta konkurētspēja Eiropas Savienībā ir bijusi zemākā līmenī - Latvijas dzērienu eksports bijis konkurētspējīgs tikai dažās dzērienu kategorijās. Competitiveness of a country as well as export competitiveness, is one of the most important factors which fosters the economic development of a country, provides society with high standard of living and companies – with more opportunities in international markets. The aim of the master thesis is to determine export competitiveness of Latvian beverage industry vis-à-vis Lithuania an Estonia, and to suggest propositions for improving competitiveness of the Latvian beverage export. The results of the research indicates that Latvia has achieved high beverage export competitiveness in countries outside the EU vis-à-vis Lithuania and Estonia, while export competitiveness in the EU is identified in only few categories of beverages, therefore can be equated as having lower export competitiveness accordingly.