Zīmola TONIGHT atpazīstamība un uztvere jauniešu auditorijā
Author
Užule, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Zīmola TONIGHT atpazīstamība un uztvere jauniešu auditorijā” mērķis ir izpētīt zīmola TONIGHT atpazīstamību un zīmola vadītājas Ievas Cipruses radīto tekstu uztveri jauniešu auditorijā. Darba teorētiskais izklāsts veidots, balstoties uz tādiem autoriem, kā Deivids Ākers (David D. Aeker), Mišela Vanke (Michaela Wanke), J. N. Kapferers (J.N. Kapferer), Filips Kotlers (Philip Kotler) un citiem. Darba teorētiskajā daļā aplūkota teorija par zīmola raksturojumu, tā būtību, identitāti, asociācijām, zīmola uztveri, mārketinga komunikāciju sociālajos tīklos, uztveres vispārīgu raksturojumu un jauniešiem kā patērētāju grupu. Mērķis sasniegts, izmantojot divas pētniecības metodes – daļēji strukturētā intervija ar jauniešiem par zīmola tekstu uztveri un anketēšana. Darba pētījuma daļā tika veidotas divas anketas – zīmola patērētājiem par zīmola produktu iegādes pieredzi un zīmola tēlu, kura analīzē tiks izmantots semantiskais diferenciālis, un sociālo tīklu lietotājiem par zīmola TONIGHT atpazīstamību un vērtējumu. Darba pētījuma rezultātos rastas atbildes uz pētnieciskajiem jautājumiem un noskaidrots, ka zīmols nav īpaši atpazīstams, bet jaunieši zīmola vadītājas Ievas Cipruses radīto tekstus uztver pozitīvi un saista to radīto tēlu ar saviem tuviniekiem. Atslēgvārdi: zīmols, TONIGHT, asociācijas, uztvere, jaunieši, atpazīstamība, tēls The aim of the bachelor paper “Recognition and perception of the brand TONIGHT by youth audience” is to study recognition of brand TONIGHT and perception of texts created by the brand manager Ieva Cipruse by youth audience. The toretical part of the paper is based on works of such authors as D. D. Aeker, M.Wanke, J.N. Kapferer, P. Kotler and other. The toretical part reveals the theory about characteristics of brand, its essence, identity, associations, perception of brand, marketing communication in social network, general characteristics of perception and youth as consumer group. The aim is achieved by using two research methods: semi-structured interviews with young people about the perception of brand texts, and questionnaire. Two questionnaires were created in the research part of the paper - one for clients of brand about their purchase experience and the image of brand with the help of semantic differential scale used for its analysis, and another for the users of social networking websites about TONIGHT brand's recognition and evaluation. Research questions have been answered as a result of the empirical study, and it has been discovered that the brand is not well recognized, but texts created by brand manager Ieva Cipruse are positively perceived by young people and they create images that relate to persons that are close them. Keywords: brand, TONIGHT, associations, perception, youth, recognition, image