Starptautisko zīmolu ietekme uz patērētāju uzvedību
Author
Saydahmadov, Bahtovar
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Zīmoli ir pamats daudzu uzņēmumu pastāvēšanai un labklājībai. Spēcīgiem zīmoliem ir milzīgas pilnvaras un labi ienākumi, taču pastāv tik daudz problēmu, kas var traucēt viņu attīstību un apdraudēt viņu pastāvēšanu. Zīmolam jābūt šādām īpašībām: redzamība, pozicionēšana, papildu priekšrocību apraksts, iezīme. Katrs uzņēmums cenšas izcelt savus produktus, lai parādītu, ka viņu preces nav līdzīgas citu uzņēmumu īpašībām. Katram zīmolam ir jābūt individuālam, tas ir, īpašam raksturlielumu kopumam, kas saskaņots ar citiem zīmoliem, tas ir tas, ko ražotājs piegādā tirgū, kas ir tā kontrolē. Šobrīd patērētājs pērk nevis produktu, bet zīmolu. Katrai markai ir sava mērķauditorija, kas nosaka tēla veidošanas un tā popularizēšanas stratēģiju. Šī bakalaura darba autors analizēja starptautiskā zīmola ietekmi uz patērētāju uzvedību. Šī darba mērķis ir izpētīt starptautisko zīmolu ietekmi, kas ietekmē patērētāju uzvedību. Šī tēzes analīze veikta, sadalot cilvēkus pēc dzimuma un vecuma kategorijas. Zīmols ietekmē patērētāju uzvedību, vecuma kategorija no 41 līdz 50 ir vairāk izvēlēta nekā citas kategorijas. Lielākā daļa cilvēku katru mēnesi pērk zīmola preces, bet vecuma kategorija no 18 līdz 30 gadiem ikdienā pērk zīmola produktus. Vecā paaudze saņem informāciju no televīzijas un žurnāliem, bet jaunā paaudze izmanto sociālo mediju un internetu, lai iegūtu informāciju par zīmoliem. Sievietēm vairāk asociējas konkrets labums no konkrēta brenda. Runājot par lojālajiem patērētājiem, sieviešu un vīriešu atšķirība ir vienāda, ar nelielām izmaiņām,bet vecāka paaudze ir lojālāka par jauno. Vecāka paaudze ir lojālāka zīmolam, pat ja cena palielinās, taču jaunāka paaudze mainīs savu izvēli šajā gadījumā. Brands are the foundation for the existence and prosperity of many businesses. Strong brands have enormous power and good incomes, but there are so many problems that can hinder their development and threaten their existence. The brand should have the following characteristics: visibility, positioning, description of additional advantages, feature. Each company seeks to highlight its products, to show that their goods are not similar to those of other firms. Each brand needs to have an individuality, that is, a distinctive set of features that co-ordinate from other brands, this is what the manufacturer delivers to the market, what is under its control. Currently, the consumer buys not a product, but a brand. Each brand has its own target audience, which determines the strategy for creating an image and promoting it. The author of this bachelor thesis analyzed the influence of international brand on consumer behavior. The aim of this bachelor thesis to explore the influence of international brands which has an influence of consumer behavior. The analyze of this thesis done by dividing people by gender and age category. The brand has impact on consumer behavior the age category from 41-50 are more prefer brans than other category- of people. The majority of the people buy the brand goods monthly but the age category from 18-30 are buying brand foods every day. The old generation get information from TV and from journals but young generation is using social media and internet to get information about the brands. Females has more association of certain good to certain brand. Talking about loyal consumers the difference between female and male are the same but with slightly changes but majority of the old generation loyal than young. The old generation is more loyal to brand if the price will increase the, your category of people prefer to change their preference if the price increase.