• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu sasniegumu vērtēšanas procesa vadība sportā sākumskolā kompetenču izglītības Kontekstā

Thumbnail
View/Open
299-67411-Snepste_Inguna_is17121.pdf (1.601Mb)
Author
Šņepste, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs “Skolēnu sasniegumu vērtēšanas procesa vadība sportā sākumskolā kompetenču izglītības kontekstā” izstrādāts, lai noskaidrotu Latvijas sākumskolas skolēnu sasniegumu vērtēšanas procesa nozīmi un tā vadības nepieciešamību sportā. Maģistra darba teorētiskajā daļā tika analizēti avoti par vērtēšanas pedagoģiskajiem aspektiem, tās attīstību un atšķirībām dažādos bērnu vecumposmos, vērtēšanas procesa vadību un tā nepieciešamību un vērtēšanas procesu jaunā mācību satura “Kompetenču pieejas mācību saturā” kontekstā. Praktiski pētnieciskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kura ietvaros tika anketēti sporta skolotāji un intervēti sporta pedagoģijas eksperti. Apkopojot iegūtos datus, tika izveidoti ieteikumi pētāmās problēmas kontekstā.
 
The master’s thesis “The Management of the Evaluation Process of Pupils’ Physical Education Achievements During Primary School in the Context of Competence Education” has been written to find out the relevance of the evaluation process of pupil’s achievements in the primary schools in Latvia and the necessity for the management of this process in physical education. The theoretical part of the thesis consists of the analysis of sources regarding the pedagogical aspects of evaluation, its development and differences during different age periods of the children, the management of the evaluation process and its necessity, as well as the evaluation process in the context of the new “Competence approach in the study curriculum”. The practical research part consists of an empirical research that involves questionnaires with physical education teachers and interviews with the experts of sports pedagogy. After compiling the gathered data, suggestions were made about the research problem.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45413
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV