Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zanda
dc.contributor.authorAvetisjana, Patrīcija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-05T02:01:35Z
dc.date.available2018-12-05T02:01:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67412
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45414
dc.description.abstractMaģistra darba autore ir Patrīcija Avetisjana. Maģistra darba temats ir „5.-8.klašu skolēnu vērtību izpratnes stiprināšana sociāli emocionālās mācīšanās procesā”. Mūsdienās izglītības sistēmā ir izaicinājumi saistībā ar kompetenču pieeju izglītības saturā un mācību procesā. Maģistra darbā sniegts pētījuma aktualitātes pamatojums, izvirzot pusaudžu vērtības un morālo attīstību kā būtisku sociāli emocionālās mācīšanās procesa faktoru, tādēļ, ietekmējot arī pusaudžu darba rezultāti kopumā un veicinot izpratni ne tikai par vērtībām, bet arī par sociāli emocionālām kompetencēm. Pētījuma mērķis - pamatojoties uz teorētiskā un empīriskā pētījumu rezultātiem, izstrādāt teorētisko modeli skolēnu vērtību stiprināšanai sociāli emocionālās mācīšanās procesā. Pētījuma izvirzīts pētnieciskais jautājums ir, kā stiprināt 5. - 8.klašu skolēnu vērtību izpratni. Maģistra darba analizēta literatūra ir par sociāli emocionālās mācīšanās teorētiskiem pamatiem un pusaudžu vērtību izpratnes vispārīgo raksturojumu. Tiek analizēts pusaudžu viedoklis par vērtībām, tiek veidots teorētiskais modelis un analizēta ekspertu intervija. Izmantojot iegūto informāciju intervijās, apkopojot un analizējot anketēšanas rezultātus, pamatojoties uz literatūras atziņām, izstrādāti priekšlikumi 5.-8.klašu skolēnu vērtību izpratnes stiprināšanai sociāli emocionālās mācīšanās procesā un darba veikšanas pilnveidošanai vispārizglītojošā skolā. Pētījumā iegūtie rezultāti pierāda, ka šobrīd 5.-8.klašu skolēniem trūkst empātijas, sociālās tolerances, solidaritātes, savaldības un mērenības. Pētījuma rezultātus var izmantot izglītības iestādes vadītāji, metodiskās komisijas vadītāji, pedagogi, klases audzinātāji un atbalsta personāls. Maģistra darba apjoms ir 113 lapas un 16 pielikuma lapas. Darbā iekļauti 31 attēls un 7 tabulas.
dc.description.abstractThe author of Master’s work is Patrīcija Avetisjana. The title of the Master work is ’’Strengthen the values of 5th – 8th grade students in the process of social and emotional learning”. Today there are current challenges in the educational system connected with approach of the competence, curriculum and learning process. The Master work provides urgency of the research and moves out adolescents’ values and moral development as an important factor in the process of social and emotional learning; thus influencing on the results of teenagers and promoting awareness of values and social emotional competences. The purpose of the Master’s thesis is based on the results of theoretical and empirical research, to develop a programm to strengthen values of students in the process of social and emotional learning. The question of the research raised by the study is how to strengthen students’ understanding of values. The analytical part of this Master study describes the theoretical conception of social and emotional learning and understanding of adolescents’ values. Some of the school’s team members were interviewed, were analysed students’ quastionnaires, were interviewed education experts. As a result, their opinions have been clarified. Using the information obtained from the interviews, summarizing the results of questionnaires and literature cognition, were worked out the proposals for 5th – 8th grade students in the process of social and emotional learning and work carried out to improve in the comprehensive school. The research results show that at the moment students have lack of empathy, social tolerance, solidarity, restraint, mercy and reference to other emotions, and other values which are mentioned in the Master work. The school’s headmaster, leaders of the methodical work, teachers, the class educators and supporting personal could use the results of the research. The master paper contains 113 pages including 16 appendixes. The work includes 31 pictures and 7 tables.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskolēnu vērtības
dc.subjectsociāli emocionālās mācīšanās
dc.subjectsociāli emocionālās kompetences
dc.subjectpusaudzis
dc.title5. - 8. klašu skolēnu vērtību izpratnes stiprināšana sociāli emocionālās mācīšanās procesā
dc.title.alternativeStrengthen values of 5th - 8th grade students in the process of social and emotional learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record