Emocionālās vides saistība ar lasītprasmes sasniegumiem sākumskolā
Author
Golubicka, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās tiek pievērsta liela uzmanība skolas vides uzlabošanai, atjaunojot skolas infrastruktūru, aprīkojumu un ieviešot dažādas digitālās ierīces, lai uzlabotu skolēnu mācību sasniegumus, taču reti tiek domāts par skolas emocionālo vidi. Pētījuma mērķis ir izpētīt skolas emocionālās vides saistību ar lasītprasmes sasniegumiem jaunākā skolas vecuma bērniem. Atrastās teorētiskās atziņas par emocionālo vidi skolā iedalītas savstarpējās attiecības starp skolēniem un starp skolēniem un skolotājiem. Teorētiskās atziņas izpētītas empīriski IEA PIRLS 2016 pētījumā, lai noskaidrotu sakarības starp emocionālo vidi un skolēnu lasītprasmes sasniegumiem. Emocionālā vide ietekmē skolēnu lasītprasmes sasniegumus, atkarībā no tā, cik tā ir labvēlīga skolēniem. Nowadays, much effort and attention is being put into improving school environment, restoring school infrastructures, and renewing equipment by introducing new digital devices in hopes of improving students’ learning achievements. That said, very rarely is such attention given to the students’ emotional environment. The aim of the research is to study the connection between emotional environment and reading skill achievements of younger students. The theoretical knowledge about emotional environment obtained in the research is divided into two categories: the relationship between students and the relationship between student and teacher. Theoretical knowledge is empirically researched in IEA PIRLS 2016 research, in order to explore any connection between emotional environment and students reading achievements. Emotional environment affects the reading achievements of the students, depending on how favorable it is to the student.