Show simple item record

dc.contributor.advisorOzola, Antra
dc.contributor.authorĻacka, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-05T02:01:44Z
dc.date.available2018-12-05T02:01:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67432
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45430
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: “Dzimumu stereotipu saistība ar skolēnu lasītprasmes sasniegumiem 4.klasē”. Darba vadītāja: asociētā profesore, Dr. sc. admin. Antra Ozola. Darba saturs: 57 lpp, satur 7 attēlus, 12 tabulas, literatūras sarakstu no 65 vienībām, pievienots 1 pielikumi. Atslēgas vārdi: dzimums, zēni, meitenes, stereotipi, lasītprasme, sasniegumi. Pētījuma mērķis: izpētīt 4. klases zēnu un meiteņu lasītprasmes sasniegumus saistībā ar dzimuma stereotipiem izglītībā. Darbs sastāv no piecām nodaļām. Teoretiskas nodaļas ir sniegts lasītprasmes jēdziena teorētiskais aplūkojums, tiek apskatīti literatūras žanri atkarība no dzimuma, kā arī lasītprasmes sasniegumi Latvijā. Ir aplūkots dzimtes un dzimuma rakturojums. Skolēnu vecumposmu īpašībās, arī sniegts apskats stereotipiem, dzimuma stereotipi. Ir veikts pētījums par stereotipu ietekmi uz lasītprasmi, dati no PIRLS 2016. Datu apstrādei tika lietota SPSS programma, pielietotas SPSS funkcijas: procentu analīze, centrālās tendences datu analīze, korelācijas.
dc.description.abstractTopic: Gender Stereotypes in relation with Students' Reading Literacy at Grade 4. Content: pages, includes images, tables, bibliography consisting of units, attachments added. Key words: gender, boys, girls, stereotypes, relation, reading literacy. Research objectives: To find out in theory and practice gender stereotypes in relation with students' reading literacy at grade 4. Work consists of five chapters – three of them are theoretical, practical and results. In the first chapter of the research has been described the theoretical meaning of reading literacy, literacy choice by gender, reading literacy relations in Latvia. In the second chapter of the research have been described gender and student age characteristics. In the third chapter have been researched stereotypes, gender stereotypes. The research was about stereotype relation with reading literacy. In research has been used 4 grade student PIRLS 2016 tests dates. Date analyses have been made by SPSS program. The research results confirm the research objective.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectdzimums
dc.subjectzēni
dc.subjectmeitenes
dc.subjectstereotipi
dc.subjectlasītprasme
dc.titleDzimumu stereotipu saistība ar skolēnu lasītprasmes sasniegumiem 4. klasē
dc.title.alternativeGender Stereotypes in relation with Students' Reading Literacy at Grade 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record