Skolotāju gatavība īstenot kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu pamatizglītības posmā
Author
Zeiliņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā tiek pētīta un analizēta šodien ļoti aktuālā tēma izglītībā: kompetenču pieejā balstīts mācību satura izklāsts. Darbā tiks skatīta tieši skolotāju gatavība īstenot jauno kompetenču pieeju. Medijos un ikdienā izskan daudz un pretrunīgas informācijas, lai iegūtu objektīvus datus par skolotāju gatavību īstenot kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu pamatizglītības posmā tika veikts kvantitatīvs un kvalitatīvs pētījums. Pētījuma mērķis ir izpētīt pedagoģiskos nosacījumus kompetenču pieejas īstenošanai mācību procesā. Maģistra darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tiek izzināta un analizēta teorētiskā informācija, skaidrots kompetenču jēdziens, kā arī tiek skatīti kompetenču pieejas pedagoģiskie nosacījumi, izvirzīti caurviju prasmju raksturojošie kritēriji. Otrajā – empīriskajā daļā - balstoties uz aptaujas un interviju rezultātiem, analizēta skolotāju gatavība īstenot jauno izglītības standartu. Trešajā daļā – izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Maģistra darbs sastāv no 91 lappusēm, tajā ir iekļautas 10 tabulas un 10 pielikumi. Darbā ir izmantoti 55 literatūras avoti. In the master's thesis a very topical subject in education is studied and analyzed today: a curriculum content based on a competence approach. The work will focus on the readiness of teachers to implement the new competence approach. There is a lot of controversial information on the media in order to obtain objective data on the readiness of teachers to implement competency-based content of general education in the elementary education stage. A quantitative and qualitative study was carried out. The aim of the research is to study the pedagogical conditions for the implementation of the competence approach in the study process. Master's thesis consists of 3 parts. The first part analyzes and analyzes theoretical information, clarifies the concept of competences, as well as examines the pedagogical conditions of the competency approach and sets criteria that characterize prospective skills. In the second - in the empirical part - based on the results of the questionnaires and interviews, the teachers' readiness to implement the new educational standard is analyzed. The third part - conclusions and suggestions are made. Master's thesis consists of 91 pages, it includes 10 tables and 10 annexes. The paper uses 55 literature sources.