Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorŽmeido, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:01Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67465
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45483
dc.description.abstractŽmeido N. (2018). Netradicionālie tēlotājdarbības paņēmieni 4-5 gadīgi bērnu radošās darbības sekmēšanai. Kvalifikācijas darbs. Latvijas Universitāte – 60 lappuses, 31 attēls, 7 tabulas, literatūras un avotu saraksts 46, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: radošums, radošās spējas, tēlotājdarbība, netradicionālās metodes. Kvalifikācijas darba mērķis: sekmēt pirmsskolas vidējā vecuma bērnu radošumu ar netradicionālo tēlotājdarbības paņēmienu palīdzību. Pētījuma ietvaros tika veikta bērnu radošo spēju līmeņa noteikšana pēc T.Komarovas sešu apļu metodes, notika pedagogu aptauja un tika vadītas tēlotājdarbības nodarbības, izmantojot autores apkopotās netradicionālos paņēmienus. Svarīgākie secinājumi: 1.Jo vairāk bērns apguvis radošai darbībai nepieciešamās prasmes un iemaņas, jo daudzveidīgāku radošu darbību var sagaidīt no bērna. 2.Netradicionālās tehnikas izmantošana tēlotājdarbības nodarbībās piesaista bērnus ar to, ka tajās nav vārdu; “tā nedrīkst”, “tā nedari”, “tas jādara tā”, jo drīkst zīmēt ar ko gribi un kā gribi, pat var izdomāt savu neparastu tehniku. 3.Pedagogiem ir skaidra izpratne par netradicionālo tēlotājdarbības metožu lietderīgumu bērnu radošās darbības sekmēšanā, tomēr tās tiek pielietotas visai reti, jo pedagogi sastopas ar virkni grūtību. 4.Pētījuma beigās, pēc netradicionālo paņēmienu pielietošanas, bērnu radošo spēju līmenis pieauga par 14%, kas, ņemot vērā īso pētījuma periodu, ir ievērojams rezultāts. 5.Bērnu radošā darbība tēlotājdarbībā pielietojot netradicionālās metodes sekmēsies, ja skolotājs: •rūpīgi sagatavosies nodarbībām; •sniegs bērnam saprotamu uzdevumu skaidrojumu; •nodrošinās bērniem izvēles iespējas krāsās un materiālos; •atbalstīs jebkuru bērna ieceri, nekritizēs; •attīstīs savu personību, atraisot radošumu un ieinteresētību pats sevī.
dc.description.abstractGmeido N. (2018). Untraditional acting craft methods for creative work improvement for 4-5 years old children. Qualification work University of Latvia – 60 pages, 31 images, 7 tables, literature and source list 46, Annex 1. Key words: creativity, creative skills, guide activity, untraditional methods. The purpose of qualification work: promoting the creativity of pre-school middle-age children with the help of untraditional teaching practices. As part of the study, the determination of the levels of children's creative abilities following the six-circle method of T.Komarov was carried out, a survey of educators had been carried out and the teaching activities were conducted using untraditional methods compiled by the author. Key findings: 1.The more the child has learned the skills and skills necessary for creative activity; the more diverse creative activity can expect from the child. 2.The use of unconventional techniques in artificial arts attracts children with the fact that they do not have words; “it must not,” “don't do”, “it must be done” because you may draw what you want and how you want, even you can figure out your own unusual technique. 3.Teachers have a clear understanding of the usefulness of untraditional teaching practices in promoting child creative activities, but they use it rarely, as educators face a number of difficulties. 4.At the end of the study, after the use of untraditional teaching methods, the level of creative capacity of children increased by 14%, which, taking into account the short study period, is a significant result. 5. Children's creative activity in the performing arts using untraditional methods will be successful if the teacher: •carefully prepare for lessons; •give the child to understandable explanation of the task;; •give the child choices in colors and materials using; • will support any child's intention, will not critique; •develop own personality to develop creativity and interest in yourself.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošās spējas
dc.subjecttēlotājdarbība
dc.subjectnetradicionālās metodes
dc.titleNetradicionālie tēlotājdarbības paņēmieni 4-5 gadīgi bērnu radošās darbības sekmēšanai
dc.title.alternativeUntraditional acting craft methods for creative work improvement for 4-5 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record