Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorBogova, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:02Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67469
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45485
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu Zīdaiņa attīstības aktivizēšanas līdzekļi. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka svarīgi atzīt ģimenes audzināšanas primāro lomu. Tieši ģimenes līdzdalība ir ļoti svarīga zīdaiņa mijiedarbībā. Bērnu audzina ģimenē un viņu ietekmē viss, kas tajā notiek. Pētījuma mērķis: noteikt zīdaiņa aktivizēšanas paņēmienus ģimenē. Darba teorētiskā daļa balstās uz D.Lieģenieces, Ž.Piažē u.c. darbiem par bērnu audzināšanu, par piesaisti, mātes un bērna mijiedarbību, zīdaiņa attīstības būtībai un mātes attieksmes veidošanai mijiedarbībā ar zīdaini. Darba praktiskajā daļā darba autore darbā atspoguļojusi zīdaiņa un mātes mijiedarbību, kā arī atspoguļoja empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultātus. Apkopoja rotaļas, kas veicina zīdaiņa un māmiņas mijiedarbību. Rotaļas iespējams pielietot praktiskajā ikdienas darbā ar bērnu. Darba secinājumi: jau no viena gada vecuma zīdaiņiem mainās rotaļāšanās. Līdz vienam gadiņam bērns rotaļājoties dažādus priekšmetus un rotaļlietas kratīja, rotaļas dauzīja, mētāja, bet jau pēc viena gada vecuma bērns jau saprot, kam tie domāti, un sāk būvēt torņus no klučiem, runāt pa telefonu (sava valodā), atdarina pieaugušo, patīk pirkstiņrotaļas. Vecāki atzinīgi novērtēja atlasītas rotaļas, jo darbošanās kopā patika gan bērnam, gan vecākiem. Bērni vēlējās sadarboties ar saviem vecākiem, bija aktīvi un izrādīja pozitīvas emocijas. Kā viens no veiksmīgiem zīdaiņa aktivizēšanas līdzekļiem, ir pirkstiņrotaļas. Jaunā pieredze, ko bērns tajā iegūst spēlējot pirkstiņrotaļas, kļūst par viņa personības sasniegumu. Bērns to var izmantot citās jaunās situācijās, rotaļās un praktiskajā darbībā, kas liecina par bērna personības attīstību. Visiem darbības veidiem, kurus ģimene organizē bērna attīstībai, jābūt balstītām uz rotaļām. Bērns, īpaši pirmajā dzīves gadā, ir atkarīgs no saviem vecākiem, īpaši no mammas gādības un mīlestības. Ar mammas starpniecību uz bērnu iedarbojas sabiedrība un sākas socializācija. Tieši šajā periodā tiek likts personības un pašizjūtas un dzīvotspējīguma pamats. Tieši kontakts ar mammu ietver emocionāli mīmisko un fizisko kontaktu. Atslēgas vārdi: AUDZINĀŠANAS PROCESS, ZĪDAINIS, ĢIMENE, MIJIEDARBĪBA Kvalifikācijas darba apjoms: 71 lpp., 5 tabulas, 8 diagrammas, 26 literatūras avoti, 2 pielikumi
dc.description.abstractThe qualification work is devoted to the theme of Infant Development Activation Tools. The topicality of the research was determined by the importance of recognizing the primary role of parenting. It is family involvement that is very important for infant interactions. The child is brought up in the family and influenced by everything that happens in it. The purpose of the research: to determine the methods of infant activation in the family. The theoretical part of the work is based on D.Lieģenieces, Ž.Piaže, and others work on child upbringing, pegging, mother-child interaction, the nature of the development of the infant and the formation of a mother's attitude in interaction with the infant. In the practical part of the work, the work author reflected the interaction between the infant and the mother, and reflected the methodology and results of the empirical research. Summed up the games that promote infant and mum's interactions. Roaches can be used in practical everyday work with the child. Work conclusions: Infants from one year of age are changing their play. Until one year, the child was shaking different objects and toys, playing games, cutting off, but after one year of age, the child already understands who they are meant to, and begins to build towers from blocks, talk on the phone (in their own language), imitate an adult, like the fingernail . Parents appreciated the selected games, because they both enjoyed both the child and their parents playing together. Children wanted to cooperate with their parents, were active and showed positive emotions. Fingernails are one of the most successful infant activation tools. The new experience that a child acquires with his toenails is the achievement of his personality. A child can use it in other new situations, games and practical activities that show the development of a child's personality. All types of activities that the family organizes for the child's development must be based on play. The child, especially in the first year of life, depends on his parents, especially his mother's caring and love. The mother affects the child and socializes. It is during this period that the foundation of personality and self-esteem and viability is put. It is the contact with the mother that involves emotionally mimic and physical contact. Keywords: PARENTING PROCESS, INFANT, FAMILY, INTERCOURSE Qualification paper: 71 pages, 5 tables, 8 illustrations, 26 literature sources, 2 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectAUDZINĀŠANAS PROCESS
dc.subjectZĪDAINIS
dc.subjectĢIMENE
dc.subjectMIJIEDARBĪBA
dc.titleZīdaiņa attīstības aktivizēšanas līdzekļi
dc.title.alternativeDevelopment of a Infant Tools for Activation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record