Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorČirkuna, Alla
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:03Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67470
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45486
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšana kustību rotaļās. Darba autors: Alla Čirkuna. Pētījuma mērķis: izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšanas iespējas kustību rotaļās. Pētījuma 1.daļa balstās uz nozīmīgu autoru atziņām, tādu kā G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, A. Špona, E. Černova un citiem autoriem. Balstoties uz izteiktajām atziņām par pētāmo tēmu (sadarbības un kustību rotaļas nozīmi bērnu attīstībā), tika analizēta sadarbība kā saskarsmes sastāvdaļa, bērnu attīstība, rotaļu veidi un to nozīme sadarbības veicināšanai (kustību rotaļās). Pētījuma 2. daļā tika novērota vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbība dažādās ikdienas darbībās, lielāko uzmanību pievēršot sadarbībai caur kustību rotaļām. Tika pielietotas dažādas metodes: novērojums, datu apstrādes statistiskā metode, pārrunas ar bērnu. Lai atbildētu uz jautājumiem, saistībā ar pētāmo problēmu, autore darba saturā atsaucas uz psihologu un pedagogu atziņām. Saturā tika aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kā arī novērojumu analīze par bērnu sadarbības prasmēm kustību rotaļās, gan pētījuma sākumā, gan beigās. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 15 bērniem (8 meitenes un 7 zēni) un izmantotās kustību rotaļas, kuras pēc autores redzējuma sekmēs sadarbības prasmju veicināšanu. Ņemot vērā to, ka bērnu sadarbošanās prasmes pētījuma beigās ir uzlabojušās, autore nonāca pie secinājuma, ka to veicināja kustību rotaļas - līdz ar to, sākumā izvirzīta hipotēze ir apstiprinājusies. Darba apjoms: 45 lpp., 3 tabulas, 13 attēli, 4 pielikumi, 40 literatūras avoti, latviešu valodā un svešvalodā. Atslēgvārdi: saskarsme, sadarbības prasme, rotaļa, kustību rotaļa.
dc.description.abstractThesis “Promoting cooperation skills among children aged 4 to 5 using motion games” Author: Alla Čirkuna Aim of the thesis is to research the possibilities of fostering cooperation skills among children aged 4 to 5 and the opportunities provided by the motion games. First part of the research is based on the works of well-known authors, such as G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, A. Špona, E. Černova and many others. Based on the experts’ ideas and comments on the given subject (the role of cooperation and motion games in the development of a child), the author of the thesis analyses the connection between cooperation and communication in the context of a child’s overall development. Various motion games and their impact on the cooperation and communication skills of children are analysed as well. In the second part of the research a group of children aged 4 to 5 was observed in various everyday situations, mainly focusing on the children’s cooperation skills during motion games. Other methods such as statistical data processing and interviews with children were used. In order to answer the questions raised by the subject of the research, the author of the thesis refers to opinions and ideas expressed by a number of psychologists and pedagogues. The thesis contains descriptions of everyday work with children at the preschool, as well as analysis of the observations made regarding the children’s cooperation skills during motion games at the beginning and at the end of the research. The empirical part of the research is based on a group of 15 preschool children aged 4 to 5 (8 girls and 7 boys). The author of the thesis highlights motion games that efficiently promote children’s cooperation skills. Children’s cooperation skills at the end of the research did improve, thus one can assume that motion games foster children’s abilities to cooperate and the hypothesis of the thesis is proved to be valid. Contents of the thesis: 45 pages, 3 tables, 13 images, 40 sources of literature, in Latvian and other languages. Keywords: communication, cooperation skill, game, motion games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsadarbības prasme
dc.subjectrotaļa
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšana kustību rotaļās
dc.title.alternativePromoting cooperation skills among children aged 4 to 5 using motion games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record