3 – 4 gadu vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā
Author
Tomele, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums : 3 – 4 gadu vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā. Kvalifikācijas darba autors : Inna Tomele Darba vadītājs : Inga Stangaine Pētījuma mērķis : izpētīt 3-4 gadu vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas rotaļās. Teorētiskajā daļā darba autors analizē pedagogu un psihologu atziņas un teorijas par saskarsmi un tās nozīmi cilvēku dzīve, sniedz bērna attīstības raksturojumu. Analizē dažādu psihologu atziņas par rotaļām un to nozīmi bērna dzīvē, uzsverot bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas. Empīriskajā daļā darba autors izvērtē bērnu saskarsmes prasmes attīstību pētījuma sākumā un beigas. Piedāvā un organizē rotaļas, kas sekmētu bērnu saskarsmes prasmju pilnveidošanos, veic pedagoģisko novērošanu un analīzi. Darba autors izvirzīja hipotēzi – bērnu saskarsmes prasmes tiek sekmētas, ja skolotāja izvēlēsies rotaļas, kur būs paredzēta bērnu saskarsme un bērni būs ieinteresēti iesaistīties dažādās rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 49 lapaspusēm, 2 tabulām, 10 attēliem, 3 pielikumiem. Atslēgvārdi : Saskarsme, saskarsmes prasmes, sadarbības prasmes, komunikācija, rotaļa. The title of qualification work: Enabling of communication skills by using games for 3 – 4 years old children. The Author of qualification work: Inna Tomele The supervisor of the qualification work: Inga Stangaine The aim of the research: to research the possibility of enabling the communication skills by games for 3 – 4 years old children. The theoretical part: the author of the work analyses recognitions of teachers and psychologists, as well as theory about communication and its role in the person’s life, gives the description of child’s development. Analyses the recognitions of different psychologists about games and their role in child’s life emphasising the possibilities of enabling the communication skills of children. Experiential part: the author of the work evaluates the development of communication skills in the beginning and in the end of the research. Offers and organises games that enable the development of children’s communication skills, does the pedagogical observation and analyses. The author of the research put forward a hypothesis – the children’s communication skills are developed, if the teacher chooses the games that are meant for children’s communication and children are interested to be involved in different games. The qualification work consists of 49 pages, 2 tables, 10 pictures, 3 appendixes. Keywords: communication, communication skills, cooperation skills, communication, game.