Saskarsmes prasmes attīstības iespējas vecāka pirmsskolas vecuma bērniem lomu rotaļās
Author
Badikova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – “Saskarsmes prasmes attīstības iespējas vecāka pirmsskolas vecuma bērniem lomu rotaļās” Kvalifikācijas darba autore: Svetlana Badikova Darba vadītāja: Rasma Purmale Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt teorijā un praksē vecāka pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba apjoms: 61 lpp., 8 tabulas, 13 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 44 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir izpētītas teorijā un praksē vecāka pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbā analizēti pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas saskarsmes prasmēm, raksturoti vecākais pirmsskolas vecums un lomu rotaļa. Praktiskajā daļā ir organizēts un veikts pētījums pirmsskolas izglītības iestādē. Tika veikta bērnu saskarsmes prasmju sākotnējā līmeņa noteikšana, izstrādāta un realizēta dzīvē lomu rotaļu kopa, kas vērsta uz bērnu saskarsmes prasmes attīstību, un noteikts bērnu saskarsmes prasmju līmenis pēc izmēģinājumdarbības realizēšanas. Tāpat praktiskajā daļā tika organizēta un veikta bērnu vecāku aptauja, kuras laikā ir iegūts vecāku viedoklis par bērnu saskarsmes prasmi un tās attīstības ietekmējošiem faktoriem. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, attīstība, lomu rotaļa. Darba praktiskais pielietojums: var tiks izmantots pirmsskolas izglītības iestādēs vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes līmeņa noteikšanai, saskarsmes prasmju attīstībai. Tāpat darbs var būt lietderīgs bērnu vecākiem saskarsmes procesa uzlabošanai. “Opportunities of communication skills development in senior preschool age children through role-playing games” Author of the paper: Svetlana Badikova Scientific advisor: Mg.paed., Lecturer Rasma Purmale Volume of the qualification paper: 61 pages, 8 tables, 13 images, 4 annexes, 44 literature sources used. During the development of the qualification paper theoretical and practical, study opportunities of communication development in senior preschool age children through role-playing games. The qualification paper analyzes the findings of pedagogy and psychology scientists about communication skills, describes the senior preschool age and role play. In the practical part a research is organized and conducted in the pre-school educational establishment. An initial level of childhood communication skills was developed, a role group developed and implemented in the role of children, aimed at developing children's communication skills, and the child's contact skills level after the implementation of the pilot. Also, in the practical part, a parenting survey of children was organized and conducted, during which parents' opinion about the skills of children's communication and the factors influencing its development were obtained. Keywords: communication, communication skills, development, role play. Practical application of the work: the work can be used for preschool education in the older pre-school children exposure level, communication skills development. The same work can be useful to parents to improve the communication process.