Fiziskās aktivitātes kā saskarsmes veicinātājs pirmsskolā 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Gerstenberga, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “Fiziskās aktivitātes kā saskarsmes veicinātājs pirmsskolā 4-5 gadus veciem bērniem” autore ir Dana Gerstenberga. Darba zinātniskā vadītāja ir Dr. paed. Inta Bula – Biteniece. Pētījuma mērķis ir apkopot un izstrādāt fizisko aktivitāšu kopumu, kas palīdzēs sekmēt saskarsmi pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma laikā tika meklētas atbildes uz šādiem jautājumiem – kā veicināt saskarsmi pirmsskolas izglītības iestādē izmantojot fiziskās aktivitātes jeb kustību rotaļas. Pētījumā izmantotās metodes ir pedagoģiskās, psiholoģiskās un zinātniskās literatūras analīze, anketēšana, novērošana, pārrunas. Pirmajā daļā apskatīts teorētiskais materiāls par saskarsmi un fiziskajām aktivitātēm, par temperamentu tipiem. Pēc veiktā pētījuma pirmsskolas izglītības iestādē ikdienas pedagoģiskajā procesā un pēc vecāku anketēšanas tika analizēta iegūtā informācija. Iegūtā informācija par saskarsmes prasmēm apkopota tabulās un diagrammās. Ir apkopoti arī ieteikumi un secinājumi. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 49 lpp, ievietoti 3 attēli, 8 tabulas, 3 pielikumi, izmantoti 26 literatūras avoti. Atslēgas vārdi pēc kuriem tika meklēta informācija : saskarsme pirmsskolas vecumā, kustību rotaļas, fiziskās aktvitātes pirmsskolā, temperaments. The author of the present qualification paper “Physical activities as the communication stimulator in preschool for 4-5 year old children” is Dana Gerstenberga. The scientific supervisor of the paper is Dr. paed. Inta Bula-Biteniece. The aim of the research is to summarize and work out a totality of physical activities that would help activate the communication in preschool. During the research the following questions are being answered: how to make successful the communication in preschool, using physical activities or motion games. For the research there are used such methods as the analysis of pedagogical, psychological, scientific literature, questionnaire, supervision, negotiations. In the first part of the research there is theoretical materials about communication, physical activities and temperament types examined. After the research made during the routine pedagogical process in preschool and the questionnaire of the parents tthe obtained information is analized. The information obtained about the communication skills is summarized in the tables and diagrams. There are also recommendations and conclusions listed. The qualification paper has 49 pages, 3 pictures, 8 tables, 3 appendixes, a list of 26 literature sources. The key words for searching the information: communication in preschool age, motion activities, physical activities in preschool, temperament.