Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorĀdamsone, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:12Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67489
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45499
dc.description.abstractTēma: 3-4 gadīgu bērnu socializācijas attīstība pedagoģiskajā procesā Autors: Dace Ādamsone Darba zinātniskais vadītājs: Dr.psych. Guna Svence Mērķis: Adaptēt autorprogrammu par bērnu socializēšanos grupā un emociju pašregulāciju. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās literatūras un avotu analīze. 2.Empīriskā – novērojums. 3.Novērojumu datu apstrāde un analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 60. lpp., 15 attēli, 9 tabulas, 6 pielikumi, 30 izmantotās literatūras un avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, socializācija, pašregulācija, emocionālā attīstība. Teorētiskā daļa sastāv no dažādu pedagoģijas un psiholoģijas autoru darbiem, grāmatām, publikācijām, avotiem un rakstiem, to analīzi, kā arī šī darba nozīmīgāko teoriju autoriem - Ē.Ēriksona, Ž.Piažē, L.Kolberga, D.Elkoņina un Ļ.Vigotska – par izvēlēto bērnu vecumposmu. Empīriskajā daļā tika veikti pedagoģiskie novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot modificētu novērojumu kontrollapu pēc autoru M. Asifa, S. Muhameda un K. Naemulaha kontrollapas līdzības un programmas „Soli pa solim” metodiskā materiāla, mērot socializācijas un emocionālās pašregulācijas prasmju, iezīmju biežumu. Novērojumi tika veikti pirms eksperimenta, lai noskaidrotu, kādas prasmes bērni apgūst vai ir apguvuši. Pēc pedagoģiskā eksperimenta – 10 nodarbību sesijas, veicot atkārtotus pedagoģiskos novērojumus, šajā nodaļā tika analizēti iegūtie rezultāti.
dc.description.abstractTitle: Development of socialization of children 3-4 years old in the pedagogical process Author: Dace Ādamsone Research supervisor: Dr.psych. Guna Svence Research aim: Adapt the author's program for group socialization of children and self-regulation of emotions. Research methods: 1.Analysis of theoretical literature and sources. 2.Empirical – observation. 3.Processing and analysis of observation data. The amount of qualification work: 60 pages, 15 pictures, 9 tables, 6 attachments, 30 literature and internet sources. Keywords: social skills, socialization, self-regulation, emotional development. The theoretical part consists of works of various authors of pedagogy and psychology, books, publications, sources and articles, their analysis, as well as authors of the major theories of this work - E.Erickson, Z.Piaget, L.Kolberg, D.Elconine, and L.Vigotsky - for the chosen child age group. In the empirical part, pedagogical observations were made at the pre-school educational institution using a modified observation checklist following the similarities between the authors M. Asif, S. Muhamed and K. Naemulah, and the methodological material of the "Step by Step" program, measuring the characteristics of socialization and emotional self-regulation skills. Observations were made before the experiment in order to find out which skills the children are learning or have learned. After the pedagogical experiment - 10 lesson sessions, with repeated pedagogical observations, in this chapter the results were analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectsocializācija
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.title3-4 gadīgu bērnu socializācijas attīstība pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeDevelopment of socialization of children 3-4 years old in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record