Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorEglīte, Indra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:14Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67495
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45503
dc.description.abstractDarba nosaukums : 5 – 6 gadu radošuma attīstīšana matemātikas nodarbībās dabā Pētījuma mērķis : Teorētiski un praktiski izzināt radošuma attīstīšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem matemātikas nodarbībās dabā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās Teorētiskajā daļā – ir sniegts radošuma skaidrojums dažādu autoru atziņās, aplūkotas 5-6 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības, īpašu uzmanību pievēršot bērnu radošuma attīstībai. Ir analizētas matemātisko priekšstatu apguves iespējas, izmantojot dabas vidi, atklātas dabas iespējas bērnu izziņas darbības sekmēšanā, arī radošuma atraisīšanā matemātikas nodarbībās. Empīriskā daļā – ir atspoguļots pētījums, kurā piedalījās 5 - 6 gadīgi bērni. Aprakstīts nodarbību ciklu „ Dabas veltes ”, kas balstīts uz matemātikas nodarbībām dabā, tiek pētītas un analizētas radošuma attīstības iespējas. Pētījumā tiek atspoguļotas dažādas matemātikas nodarbības dabā, lai veiksmīgāk novērtētu bērnu radošuma attīstību . Bērni tika novērtēti pirms nodarbību cikla un pētījuma beigās. Kvalifikācijas darba sasniegums ir bērnu radošuma attīstīšanās, kā arī secinājumi par radošuma sekmēšanas iespējām. Darba galvenie atslēgas vārdi ir : matemātikas nodarbības pirmsskolā dabā, radošums, radošā domāšana. Darba apjoms : izmantoti 19 literatūras avoti, 57 lapas, 9 attēli, 3 tabulas, 2 pielikumi
dc.description.abstractTitle of the Paper: The creativity development of 5-6 year-olds within Maths lessons held outside. Aim of the research: To ascertain, both theoretically and practically, the range of creativity development in pre-school children within Maths lessons held outside. The research is comprised of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part offers the explanation of creativity throughout the opinions of various authors and explores the regularities in the development of 5-6 year-old children, especially focusing on their advancement of creativity. The possibilities of acquiring mathematical perception using the natural environment have been analysed and the ways of promoting children’s cognitive skills as well as eliciting creativity within Maths lessons via nature have been discovered. The empirical part reflects the research where the participants were 5-6 year-old children and describes a series of lessons called “Fruits of nature” which were based on Maths lessons held outside; moreover, the ways of developing creativity have been studied and analysed. The research explores a variety of Maths lessons held outside in order to evaluate the creativity development of children more successfully. The children were evaluated before the series of lessons took place as well as at the end of the research. Notable accomplishments with the Qualification Paper are the creativity development of children as well as the conclusions regarding the possibilities of promoting creativity. Main keywords of the Paper: pre-school Maths lessons held outside, creativity, creative thinking. The Paper consists of 19 literary sources, 57 pages, 9 images, 3 tables and 2 appendices
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmatemātikas
dc.subjectnodarbības
dc.subjectpirmsskolā
dc.subjectdabā
dc.subjectradošums
dc.title5 – 6 gadīgu bērnu radošuma attīstīšana matemātikas nodarbībās dabā
dc.title.alternativeThe creativity development of 5-6 year-olds within Maths lessons held outside
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record