Sajūtu veicināšana dabaszinību nodarbībās 2-3 gadīgiem bērniem brīvā dabā
Author
Ansonska, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Lai teorētiski un praktiski izzinātu sajūtu attīstīšanas iespējas dabaszinību nodarbībās brīvā dabā darba autore Inta Ansonska izanalizējusi vairāku pētnieku uzskatus par 2-3 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarībām un brīvdabas pedagoģijas pamatprincipiem sensoro spēju attīstīšanai, kā arī veikusi pedagoģisko izmēģinājumdarbību, izveidojot un novadot Jelgavas PII “Pasaciņa” jaunākā vecuma grupiņas bērniem pēc brīvdabas pedagoģijas principiem izstrādātu dabaszinību nodarbību ciklu “Rudens”. Darba autore secina, ka, gan pēc pieejamā teorētiskā materiāla, gan veicot praktiskās pedagoģiski eksperimentālās darbības, brīvdabas pedagoģijas principi ir ļoti iedarbīga sajūtu attīstīšanas veicināšanas metode, jo brīvdabas nodarbības atrodoties brīvā dabā kā apmācības veids sniedz iespēju bērniem izmantot visas savas maņas, līdz ar to viņiem rodas personīga un nepastarpināta pieredze, satiekot reālo pasauli. Dabā esošo sensoro kairinātāju daudzums ir ļoti liels un to pielietojums jebkuras dabaszinību tēmas apguvē ir ļoti plašs un atkarīgs no skolotāja radošuma un profesionālajām iemaņām brīvdabas pedagoģijas principu izmantošanā. Darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 17 tabulām, 3 attēliem un 2 pielikumiem. To explore theoretically and practically sensory development options for 2-3 years old children on Natural science classes author of this qualification work Inta Ansonska analyzed the views of several researchers about 2-3 years old children's development regularities and the basic principles of nature pedagogy, as well as did pedagogical pilot work, creating and leading for kindergarden`s "Pasacina " younger age group of children a a cycle of natural sciences classes called "Autumn", which has been developed based on natural pedagogy principles. The author of this work concludes that, based on the available theoretical material and through practical pedagogical experimental activities, the principles of natural pedagogy are very effective method of promoting the development of senses, since outdoor Natural science activities as a type of training allow children to use all their senses, hence they have a personal and immediate experience of meeting the real world. The number of sensory irritants in nature is very high and their application in practically any natural science subject is very broad and depends on the teacher's creativity and professional skills in using the principles of natural pedagogy. The work consists of 50 pages, 17 tables, 3 pictures and 2 attachments.