Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības pilnveide pedagoģiskajā procesā
Author
Hartmane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības pilnveide pedagoģiskajā procesā. Darba autors: Kristīne Hartmane Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības pilnveides iespējas pedagoģiskajā procesā. Pirmajā nodaļā autore ir pētījusi pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par patstāvību, raksturojusi pirmsskolas vecuma bērnus patstāvības kontekstā, kā arī aplūkojusi patstāvības pilnveides iespējas pedagoģiskajā procesā. Otrajā nodaļā tiek atspoguļots praktiskais pētījums bērnu patstāvības pilnveidei pedagoģiskajā procesā. Ņemot vērā pētījumā iegūtos rezultātus, autore secina, ka izvirzītais pētījuma jautājums ir apstiprinājies, proti, pirmsskolas vecuma bērnu patstāvība tiek pilnveidota, nodrošinot bērniem iespēju darboties atbilstoši sagatavotā vidē un atbalstot bērna intereses un izvēli. Darba saturs: 51 lpp, 1 attēls, 14 tabulas, 3 pielikumi, 48 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: patstāvība, griba, brīvā darba izvēle, intereses, vide, sensitīvie periodi. Title of the study: Preschool children’s development of independence in pedagogical process. Author of the study: Kristīne Hartmane Objective of the study: To find out possibilities both theoretically and practically for preschool children’s development of independence in pedagogical process. In the first section of the study author has analysed verities of various pedagogues and psychologists on independence, has described preschool children in context of independence and examined the possibilities of developing independence in pedagogical process. The second section of the study covers empirical research on preschool children’s development of independence in pedagogical process. Taking into account the results of empirical research, the author has concluded that the question of the research has been confirmed – the independence of preschool children is being improved by providing children with possibility to work in a properly prepared environment and supporting children’s interests and choices. Structure of the study: 51 pages, 1 image, 14 tables, 3 annexes, 48 bibliographic sources. Key words: independence, will, freedom of choice, interests, environment, sensitive periods.