• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē

Thumbnail
View/Open
299-67524-Visnevska_Daina_dv17008.pdf (1.207Mb)
Author
Višņevska, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma – Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē. Pētījuma mērķis – Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu ietekmē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētītas filozofu, psihologu un pedagogu atziņas par emocijām, sniegts emociju vispārīgs raksturojums, vidējā pirmsskolas bērnu vecumposma īpatnības un emocionālās atsaucības veidošanās nosacījumi, kā arī analizēti literārie darbi kā līdzeklis bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai. Praktiskajā daļā tiek sniegts pētījumā pielietoto metožu raksturojums un atspoguļots empīriskais pētījums par literāro darbu izmantošanu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanā, ir izstrādāti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji, kā arī analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti.
 
Qualification work theme: Average preschool children's emotional responsiveness on literary work. Purpose of the research: To study the average preschool children's emotional responsiveness on literary work. In the theoretical part is being studied philosopher's, psyhologist's and teacher's experience and teachings about emotions, the general explenation of emotions, the specifics of the average preschool children's age group and the requirements for the formation of the emotional response, and literary work as the way to promote the emotional response to preschool children. In the practical part is provided characterization of the used methods, reflected empirical research for use of literary work to promote children’s emotional responsiveness, are developed criteria for evaluation of children’s emotional responsiveness, and analized the results of the reaserch that are displayed in diagramms, drawn conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45514
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV