Vidējā pirmsskolas vecuma bērna dziedātprasmju pilnveide bērnu centrētās rotaļās
Author
Cire, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore ir Dace Cire. Kvalifikācijas darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērna dziedātprasmju pilnveide bērncentrētās rotaļās. Darba mērķis: izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērna dziedātprasmju pilnveidi bērncentrētās rotaļās. Darba uzdevumi: •analizēt pedagoģijas un zinātnieku atziņas par dziedāšanas prasmēm; •raksturot muzikālo attīstību vidējā pirmsskolas vecuma bērniem; •organizēt empīriskos pētījumus; •veikt iegūto datu kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā tika analizēta literatūra pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par dziedāšanas prasmēm, kā arī dziedātprasmju pilnveides iespējām bērncentrētās rotaļās. Otrajā nodaļā tika analizēts un pētīts Jelgavas novada X Pirmsskolas izglītības iestādē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu muzikalitātes attīstības un dziedātprasmes apguves līmenis atbilstoši izveidotajiem kritērijiem. Kvalifikācijas darbs satur 43 lapas, 4 pielikumus, 31 literatūras avotus. Pētījuma rezultāti attēloti 8 attēlos. Atslēgas vārdi: dziedātprasme, ritma izjūta, skaņas augstums, tembrs. The author of qualification paper is Dace Cire. The theme of qualification paper: Vocal skill development of middle age pre-school children in child centred games. Aim of the paper: to research vocal skill development of middle age pre-school children in child centred games. Objectives of the paper: •To analyse pedagogues’ and scientists’ opinions about vocal skills; •To describe musical development of middle age pre-school children; •To organise empirical research; •To analyse the qualitative and quantitative data. Qualification paper consists of introduction, two chapters and conclusions. In the first chapter has been done the theoretical literature analysis about vocal skills and its development in child centred games. In the second chapter has been researched and analysed the musical development and vocal skill level of middle age pre-school children in pre-school X, in Jelgava County according to previously made criteria. Qualification paper consists of 43 pages, 4 appendix, 31 literature sources. The results of research are shown in 8 pictures. Keywords: vocal skill, sense of rhythm, sound height, tembrs.