Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorAfoņina, Inna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:21Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67530
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45517
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: Vecākās pirmsskolas vecuma grupas matemātisko priekšstatu sekmēšana didaktiskajā rotaļā. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka matemātisko jēdzienu apguve ir sarežģīta bērnu izziņas darbība, tāpēc tieši pirmsskolas vecumā ir nepieciešama pieaugušo līdzdalība, lai dotu pareizu ievirzi tālākām mācību procesam. Pētījuma mērķis: pētīt didaktiskās rotaļas nozīmi 5-6 gadīgu bērnu matemātikas priekšstatu veidošanā. Darba teorētiskā daļa balstās uz E.Krastiņas. R.Andersones, J.Menča, A.Lopatinas u.c. darbiem par matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolā, par matemātisko priekšstatu attīstības iespējām didaktiskajā rotaļā. Darba praktiskajā daļā darba autore atspoguļoja empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultātus. Praktiskajā daļā tika novēroti grupas bērni un piedāvātas praktiskas situācijas. Darba secinājumi: 5-6 gadus veciem bērniem matemātisko priekšstatu veidošanā jāizmanto holistiska pieeja, kas visvairāk atbilst bērnu pasaules uztverei. Matemātisko priekšstatu veidošanā izmatojot didaktisko rotaļu svarīgākais ir: bagātināt bērna sajūtu pieredzi un veicināt viņa attīstību tajā virzienā, kurā viņš ir visuzņēmīgākais; izvēlēties bērna vecumam atbilstošākas paņēmienus izziņas darbības aktivizēšanai; matemātisko prasmju apguvē pievērst uzmanību ne tikai saturam, ko bērns apgūst, bet arī procesam, kā to apgūst; organizēt didaktiskās rotaļas, kas rosinātu bērnus meklējumdarbībai, pētīšanai. Atslēgas vārdi: didaktiskā rotaļa, matemātiskie priekšstati, 5-6 gadus vecie bērni Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp., tabulas, diagrammas, pielikumi
dc.description.abstractThe qualification work was developed on the topic: Promoting the mathematical notions of a preschool age group in a didactic play. The topicality of the research was determined by the fact that the acquisition of mathematical concepts is a complicated cognitive activity of children, therefore, precisely in pre-school age, adults need to be involved in order to give the right direction to the further study process. The aim of the research: to study the role of didactic play in the formation of mathematical ideas of children aged 5-6. The theoretical part of the work is divided into E.Krastiņa. R. Anderson, J.Mench, A.Lopatin, etc. works on the formation of mathematical notions in the preschool, on the possibilities of developing mathematical notions in the didactic play. In the practical part of the paper the author of the work reflected the methodology and results of the empirical research. In the practical part, group children were observed and practical situations were offered. Work Conclusions: For children aged 5-6, mathematical concepts should be used in a holistic approach that is most relevant to the perception of the child's world. The most important thing in creating mathematical notions through the use of a didactic play is to: Enrich the child's sense of experience and promote his development in the direction in which he is most receptive; choose the appropriate methods for the child's age to activate the cognitive activity; learning mathematical skills to pay attention not only to the content that the child learns, but also to the process of learning it; to organize didactic games that would encourage children to search for work. Keywords: didactic play, mathematical notions, children 5-6 years old Scope of work:40 p., Tables, diagrams, appendixes
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdidaktiskā
dc.subjectrotaļa
dc.subjectmatemātiskie
dc.subjectpriekšstati
dc.subject5-6 gadus
dc.titleVecākās pirmsskolas vecuma grupas matemātisko priekšstatu sekmēšana didaktiskajā rotaļā
dc.title.alternativePromotion of the Mathematical Notions of the elder Preschool age group in the Didactic play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record