Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorAņiščenko, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:21Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67533
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45518
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs. Darba autore: Irina Aņiščenko Zinātniskā vadītāja: Aija Kalve Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes apguves sekmēšanu didaktiskās spēlēs. Lai sasniegtu doto mērķi, teorētiski pētīts tāds jautājums kā lasītprasmes jēdziens, nosakot konkrētās prasmes, kādas bērnam ir jāapgūst, lai varētu iemācīties lasīt, tāpat sniegts bērnu vecumposma raksturojums pētījuma kontekstā un aplūkota didaktisko spēļu izmantošana lasītprasmju sekmēšanai. Darba autore teorētiskās daļas izstrādē balstās gan jau uz klasisku un latviešu zinātniskajās aprindās pazīstamu autoru darbiem (A. Ptičkina, D. Dzintare, I.Stangaine, G. Svence, Ļ. Vigotskis, P. Galperins, V. Muhina, D. Elkoņins u.c.), gan uz jaunākajiem zinātniskajiem pētījumiem (A.Lacerda etc, S. Punkonejs u.c.). Empīriskajā daļā darba autore sniedz pārskatu par veikto praktisko pētījumu, padziļināti raksturo bērnu lasītprasmes pamatu apguves līmeni, kā arī piedāvā virkni didaktisko rotaļu, kas ļauj bērniem vieglāk iegaumēt burtus, veidot zilbes, noteikt skaņu esamību vārdā u.c. prasmes, kas apgūstamas piecu gadu vecumā. Empīriskā pētījuma rezultāti parāda, ka piecgadīgiem bērniem galvenās grūtības sagādā vārdu dalīšana zilbēs un patskaņu nošķiršana no līdzskaņiem, arī burtu apguve nav pietiekami noturīga, bērni nereti jauc vizuāli vai pēc skaņas līdzīgus burtus (balsīgo – nebalsīgo). Trīs mēnešu ilgā periodā īstenoto 16 didaktisko spēļu rezultātā ievērojami uzlabojās visi lasītprasmes radītāji, četri bērni jau bija sākuši patstāvīgi lasīt atsevišķus vārdus. Tas apliecina pētījumā izmantot didaktisko spēļu efektivitāti un ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasme didaktiskajās spēles tiks sekmēta, ja: didaktiskās spēles atbildīs bērnu vecumposmam un interesēm; spēļu saturs un noteikumi ietvers lasītprasmes iemaņu attīstību; spēles tiks organizētas regulāri. Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lpp., ietver 5 tabulas, 8 attēlus, izmantoti 59 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: didaktiskā spēle, lasītprasme, vecumposma īpatnības, lasītprasmes sekmēšana.
dc.description.abstractTheme of the qualification work: improving reading skills for 5-6 year-old children in didactic games. Author of work: Irina Aniscenko Scientific supervisor: Aija Kalve The qualification work was designed with the aim of theoretically studying and empirically justifying the improvement of reading skills of children aged 5-6 in didactic games. In order to achieve this goal, a theoretically studied subject such as the concept of reading skills, identifying the specific skills that a child needs to learn in order to be able to learn to read, it also provides characteristics of this age of the child in the context of the study and examines the use of the didactic games for promoting reading skills. The author of the work based theoretical part on the works of well-known classical and Latvian authors (A. Ptickina, D. Dzintare, I. Stangaine, G. Svence, L. Vigotsky, P. Galperin, V. Muhina, D. Elkonin and others. ) and on recent scientific research (A. Lacerda, S. Punkoney, etc.). In the empirical part the author provides an overview of practical research carried out, in-depth characterize children's reading skill foundation level, as as well as offering a series of didactic games that allow children easier memorize letters, create syllables, determine the presence of sound in the word, etc. skills, that are advised to be acquired at the age of five. The results of the empirical study show that for five-year-old children, the main difficulty is the division of words into syllables and the separation of vowels from consonants, also the letter learning is not sufficiently stable, children often confuse visually or by sound similar letters (voiced - voiceless). During three-month period author implemented 16 didactic games and as a result significantly improved all literacy indicators, four children had already begun to read independently a few words. This confirms the effectiveness of the didactic games in the study and allows us to confirm the hypothesis originally proposed: improvement of reading skills for 5-6 year-old children in didactic games will be promoted if: didactic games will meet interest of children and be age appropriate; content and rules of the game will include the development of literacy skills; games will be organized on a regular basis. Amount of work: 51 pages., Includes 5 tables, 8 pictures, used 59 sources of literature, added 2 annexes. Keywords: didactic game, reading skills, specifications of the age group, improving reading skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectvecumposma īpatnības
dc.subjectlasītprasmes sekmēšana
dc.title5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskājas spēlēs
dc.title.alternativeImproving reading skills for 5-6 year old children in didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record