Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorUlanova, Vera
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:22Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67541
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45520
dc.description.abstractDarba autore: Vera Ulanova, darba vadītāja: Aija Kalve. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “5-6 gadīgu bērnu dialogrunas prasmju sekmēšana lomu rotaļās”. Darba apjoms: 43 lpp., ietver 5 tabulas, 4 attēlus, izmantoti 47literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot, kā sižetiskās lomu rotaļas sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas attīstību. Darba teorētiskajā daļā analizēts dialogrunas jēdziens un komponenti, sniegts bērnu vecumposma raksturojums, kā arī pētītas lomu rotaļas un to izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā dialogrunas sekmēšanai. Empīriskajā daļā izstrādāti kritēriji dialogrunas attīstības izvērtēšanai, un, balstoties uz novērojumu datiem, noteiktas bērnu dialogrunas attīstības aktuālākās problēmas. Galvenās grūtības, kas parādās praktiski visiem bērniem, ir nepietiekama prasme orientēties uz sarunas biedriem. Lai risinātu šo problēmu, darba autore piedāvā lomu rotaļu sēriju, atklājot pedagoģiskā procesa īpatnības un šo lomu vadīšanu gadījumos, kad bērni paši dialogus vēl neveido. Pētījuma rezultāti atklāj pozitīvu dinamiku, kas ļauj apgalvot, ka ir apstiprināta pētījuma hipotēze: ja pirmsskolas skolotājs regulāri piedāvās lomu rotaļas, kuru tematika atbilst bērnu brīvajās rotaļās apspēlētai tematikai, veiksmīgāk attīstīsies vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogruna. Darba apjoms: 43 lpp., ietver 5 tabulas, 4 attēlus, izmantoti 47 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Teorētiskās daļas bāze: M. Alkins, K. Kristija (Alkin, Christie, 2002), I.Freiberga, D.Dzintare, D. Augstkalne (2009), A.Irbe, S. Linderberga (2014), D. Markus (2016), I.Stangaine (2013), O. Bizikova (Бизикова, 2008), J. Griščenko (Грищенко, 2016), T. Plotņikova (Плотникова, 2016) u.c. Praktiskā bāze: Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde X, 12 bērnu grupa (5-6 gadus veci). Atslēgas vārdi: dialogruna, runa, lomu rotaļas, attīstīšana, 5-6 gadus veci bērni.
dc.description.abstractAuthor of the work: Vera Ulanova Head of the work: Aija Kalve The qualification work is devoted to the theme "Promotion of dialogue skills of children aged 5-6 in role play". The amount of work: 43 pages, includes 5 tables, 4 pictures, used 47 literature sources, added 2 attachments. The research is designed with the aim of theoretically studying and empirically substantiating that role play plays a role in the development of dialogue between older preschoolers. The theoretical part analyses dialogue concept and its components, provides children's age group characteristics, and researched the role of games and their application in the educational process to promote dialogue skills for 5-6-year-olds. In the empirical part there are developed criteria for evaluating the development of the dialogue, and, based on observation data, the main problems of the development of children's dialogue have been identified. The main problem that occurs for virtually all children is the difficulty of focusing on other person in conversation. To address this problem, the author offers a series of role play, revealing the peculiarities of the educational process and the role of management in cases where the children themselves do not constitute a dialogue. The results of the research reveal a positive dynamics, which suggests that the hypothesis of the study is confirmed: if a pre-school teacher regularly proposes role-playing games whose themes correspond to the themes played by children's free play, the dialogue between older preschool children will be more successful. The basis of the theoretical part: M. Alkins, K. Kristija (Alkin, Christie, 2002), I. Freiberga, D. Dzintare, D. Augstkalne (2009), A. Irbe, S. Linderberg (2014), D. Markus (2016 ), I.Stangaine (2013), O. Bizikova ( 2008), J. Grishchenko ( 2016), T. Plotnikova ( 2016), etc. Practical base: Riga pre-school educational establishment X, group of 12 children (5-6 years old). Keywords: dialogue, speech, role play, development, 5-6 year old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdialogruna
dc.subjectruna
dc.subjectlomu rotaļas
dc.subjectattīstīšana
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.title5-6 gadīgu bērnu dialogrunas prasmju sekmēšana lomu rotaļās
dc.title.alternativePromotion of dialogue skills of children aged 5-6 in role play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record