Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorSekste, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:23Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67545
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45522
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: līdzsvara un rakstītprasmes kopsakarība 5-6 gadus veciem bērniem. Darba autore: Jana Sekste. Kvalifikācijas darba vadītāja: Inta Bula - Biteniece. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara un rakstītprasmes spēju kopsakarību. Pētījuma uzdevumi: Izstrādāt vingrinājumu kompleksu; Novērtēt bērnu līdzsvara spējas; Novērtēt bērnu rakstītprasmi; Apkopot rezultātus. Pētījuma hipotēze: veicot ikdienā līdzsvara vingrinājumu kompleksu jāuzlabojas līdzsvara spējām, kā rezultātā jāuzlabojas bērna rakstītprasmei. Pētījumu metodes: Teorētiskā metode – literatūras analīze un izvērtēšana, Empīriskā metode – pedagoģiskais eksperiments, Datu apstrādes metode – iegūtās informācijas datu analītiskais apraksts. Pētījuma bāze: PII”X” 5-6 gadus veci bērni. Pētījumā piedalījās 17 bērni. Darbs balstās uz teorētisko materiālu, kas sasniedz 45. lapaspuses un pētniecisko materiālu. Darbā ir iekļauta 1. tabula un 7.attēli. Darbā ir izmantoti 39 literatūras avoti. Darbā apskatam 5-6 gadus vecu bērnu fizioloģisko, psiholoģisko, pedagoģisko un fizisko attīstību. Novērtējam bērnu rakstītprasmi un līdzsvara spējas, izstrādājam vingrinājuma kompleksu. Vingrinājuma komplekss balstīts uz bērna nepieciešamām kustībām ik dienā. Kompleksā ir iekļauti vingrinājumi kas saistīti ar soļošanu, skriešanu, rāpošanu un palēcieni. Darbā atspoguļojam rakstītprasmes un līdzsvara testos iegūtos rezultātus. Rezultātus apskatāmies pirms un pēc vingrinājuma kompleksa izpildes. Novērojot rezultātus tie ir ar pozitīvu dinamiku. Veicot literatūras izpēti secinājām, cik liela nozīme ir līdzsvara spējām uz bērna veselību. Līdzsvara izjūta ir ļoti svarīga ik dienā ejot, skrienot, lecot, sēžot un stāvot. Bērna fizisko un kustību balsta sistēmas attīstību atspoguļo ķermeņa stāja. Pareiza stāja nosaka ekonomisku muskuļu darbu, veicina iekšējo orgānu pareizu novietojumu un normālu funkcionēšanu uzlabo darba spējas. Secinām uzlabojoties līdzsvara spējām uzlabojas bērnu rakstītprasme. Rakstītprasmē ir svarīgi nostiprināt bērna roku sīko muskulatūru. Redzam cik svarīga loma ir bērnu fiziskajai sagatavotībai. Fiziski aktīvs bērns ir emocionāli nosvērtāks un labāk spēj sakoncentrēties uzdevumam, un ir fiziski veselīgāks.    
dc.description.abstractTheme of the qualification work: the balance and writing skills interconnections for 5-6 years old children The author of the work: is Jana Sekste. Work supervisor: Inta Bula - Biteniece. The aim of the research: is to theoretically investigate and study the correlation between the balance of parenting and literacy skills of the elder preschool children. Research tasks: Develop a workout complex, Assess your child's balance, Appreciate literacy, Gather results. The hypothesis of the study: in the daily exercise of balance exercise should improve balance skills, which should improve the child's literacy. Research methods: Theoretical method - analysis and evaluation of literature, Empirical method - pedagogical experiment, Data processing method - an analytical description of the data obtained. Research base: Children from preschool educational institution"X" 5-6 year olds. In research took part 17 children. The work is based on the theoretical material that reaches 45 pages and research material. The work includes 1 chart and 7 pictures. 39 sources of literature are used in the work. We are looking at the physiological, psychological, pedagogical and physical development of children aged 5-6 years old. We evaluate children's literacy and balance skills, we develop an exercise complex. The exercise complex is based on the child's necessary movements every day. The complex includes walking, jogging, crawling and slamming exercises. We reflect the results of writing and balancing tests in the work. The results are presented before and after the exercise complex. By observing the results they have a positive dynamics. In the literature study, we concluded the importance of balancing the child's health. A sense of balance is essential when walking, riding, jumping, sitting, standing. The development of the child's physical and muscular support system is reflected in the body's posture. Proper posture determines economic muscle work, promotes the proper placement of internal organs and improves normal functioning by improving work ability. We conclude that the improvement of balance skills improves children's literacy. It is important to inse the small musculature of the child's hands in writing we see the importance of children's physical fitness. A physically active child is more balanced and better able to concentrate on the task, is emotionally more balanced and physically healthy.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlīdzsvars
dc.subjectrakstītprasme
dc.subjectkopsakarība
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.titleLīdzsvara un rakstītprasmes kopsakarība 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe balance and writing skills interconnections for 5-6 year olds children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record