3-4 gadus vecu bērnu sajūtu un uztveres attīstības veicināšana dabas takās
Autor
Krūmiņa, Ita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba “3-4 gadus vecu bērnu sajūtu un uztveres attīstības vecināšana dabas takās”, mērķis ir noskaidrot, dabas taku nozīmīgumu trīs līdz četru gadīgu bērnu sajūtu un uztveres attīstībā. Darba teorētiskā daļā aprakstīta brīvdabas pedagoģijas pieeja, sajūtu un meža takas, apskatot tās brīvdabas pedagoģijas kontekstā. Tiek dots neliels ieskats visos izziņas procesos, konkrētāk aprakstot, sajūtu un uztveres veidus un nozīmi bērnu attīstībā, konkrētajā vecumposmā. Darba empīriskajā daļā, izmantojot apkārtējās vides priekšrocības bērnudārza teritorijā un apkārtnē, kā pētniecības metode tika izvēlēta novērošana. Izmantojot novērošanu tika pētītas sajūtu un uztveres izmaiņas pastaigās pa sajūtu un meža takām. Atklājot sajūtu pastiprināšanos un uztveres paplašināšanos bērniem vecumā no trīs līdz četriem gadiem. Darbs sastāv no 42 lapaspusēm, 10 tabulām, izmantotās literatūras un avotu skaits – 27. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, izziņas procesi, sajūtas un uztvere, vecumposms. The aim of the qualification work “Developmental promotion of 3 to 4 years old children’s sensation and perception using nature trails” is to find out the importance of nature trails in the development of feelings and perceptions of children between three and four years old. The theoretical part of the work describes the approach of outdoor education, sensation and forest trails, looking at its context of open-air pedagogy. A brief insight into cognitive processes, in particular, describes the ways and means of sensation and perception in the development of children at a given age. In the empirical part of the work observation was selected as a research method, using the environmental benefits in the vicinity of kindergarten. Sensory and perceptual changes in walking through the senses and forest trails were studied using observation. Discovering an increase in sensation and perceptions in children aged three to four years. The work consists of 42 pages, 10 tables, the number of used literature and sources - 27.