Kustību rotaļu izmantošanas iespējas 3 – 4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes veicināšanā
Author
Antonova, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Kustību rotaļu izmantošanas iespējas 3 – 4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes veicināšanā” Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pamatot 3-4 gadus vecu bērnu sadarbošanās prasmju veidošanos un attīstību kustību rotaļās, lai sasniegtu doto mērķi, teorētiski raksturots sadarbības prasmju jēdziens, 3-4 gadu vecumposms pētījuma kontekstā, nosakot priekšnoteikumus sadarbības prasmju attīstībai. Šajā kontekstā analizēta kustību rotaļa kā bērnu sadarbības prasmju veicinātāja. Darba teorētiskā daļa izstrādāta, galvenokārt balstoties uz tādu zinātnieku atziņām kā D. Dzinate, I. Stangaine (2005, 2007, 2012), I. Konstantinova (2011), M. E. Prata (Pratt, 2016), E. Stepaņenko (Степаненкова, 2006), G.Cukermans (Цукерман, 1996), J. Timofejeva (1986, 2007) u.c. Empīriskās daļas ietvaros bērniem dažādās variācijās piedāvātas 15 kustību rotaļas, tai skaitā rotaļas pāros, rotaļas ar bumbu, straujas rotaļas ar skriešanu u.c., kas atbilst trīs gadu vecuma iespējām. Realizēto rotaļu rezultātā ievērojami uzlabojās bērnu savstarpējā mijiedarbība, bērnu grupa kļuva saliedētāka, bērni vairāk rotaļājās kopā. Tāpat tika veicināta prasme darboties ar kopīgu rotaļu materiālu un saskaņot savas darbības kopīgā rotaļā. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: ikdienā iesaistot 3-4 gadus vecus bērnus kustību rotaļās, kas paredz bērnu ciešu savstarpējo mijiedarbību, veiksmīgi tiks veicināta bērnu sadarbošanās prasmju veidošanās un attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms: 47. lpp., ietver 4 attēlus, 4 tabulas, izmantoti 49 literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodā, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgvārdi: pirmsskola, 3-4 gadi, kustību rotaļas, sadarbības prasmes. Qualification paper topic: „The use of activities to promote cooperation between children between the ages of 3 and 4 years old ”. This qualification paper is made to find out theoretically and justify practically 3 – 4 year old children’s cooperation skill building and their development in the movement games. To a chieve this goal , the concept of „ cooperation” has been theoretically explained in the context of 3 – 4 year olds, telling the rules of their possible cooperation skill development. The movement game has been analysed as an encourager for cooperation. The theoretical part of the paper has been made mainly based on scientist quotes, such as: D. Dzinate, I. Stangaine (2005, 2007, 2012), I. Konstantinova (2011), M. E. Prata (Pratt, 2016), E. Stepaņenko (Степаненкова, 2006), G.Cukermans (Цукерман, 1996), J. Timofejeva (1986, 2007) and others. Within the empirical part, children have been offered 15 different movement games including games in pairs, ball games, running games and so on which meets the abilities for this age group. As a result, cooperation between children noticeably improved, the group of children became more friendly, children played together. Also, the skills of sharing and playing with the same material have been improved. Obtained results let us confirm the hyphotesis – Everyday involvement of 3 – 4 year old children into movement games which brings children closer to each other , the cooperation skills will be successfully improved. The volume of qualification work: 47 pages, includes 4 pictures, 4 charts, 49 author quotes in latvian, english and russian, 2 attachments added. Key words: preschool, 3-4 yeras, motion games, cooperation games.