Piecus gadus vecu bērnu valodas bagātināšana aplicēšanas nodarbībā pirmsskolā
Author
Zikmane, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Laima Zikmane kvalifikācijas darbs "Piecus gadus vecu bērnu valodas bagātināšana aplicēšanas nodarbībā pirmsskolā" sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Pētījuma mērķis, kuru veic vienā pirmsskolas izglītības bērnu grupā "XXX", ir bagātināt 5 gadus vecu bērnu valodu aplicēšanas nodarbībās, izmantojot teorētiskos avotus un praktiskā darbībā analizētos rezultātus. Veic vērojumus ar mērķi noskaidrot, kā bagātinās piecus gadus vecu bērnu valoda pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskā daļa balstās uz teorētiskām atziņām un pedagoģiskās literatūras analīzi. Teorētiskajā daļā apskata valodu un tās attīstību, kā arī aplicēšanas darbību pirmsskolā, liekot uzsvaru uz aplicēšanas nodarbībām. Pirmsskolas izglītības iestādē "XXX" piecās mērķtiecīgās nodarbībās tiek veikts empīriskais pētījums, kura laikā tiek izmantotas novērošanas, anketēšanas metodes un rezultātu datu analīze. Tajā pārbauda teorētiskās atziņas un analizē iegūtos rezultātus. Atslēgas vārdi: valodas bagātināšana, vārdu krājums, aplicēšanas darbība, daudzveidīgi materiāli. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp, 1 tabula, 15 attēli, 6 pielikumi. Laima Zikmane's qualification paper "Enrichment of the Five-Year-Old Language in the Apprenticeship in the Preschool" consists of a theoretical part and an empirical study. The purpose of the research, which is carried out in a single "XXX" group of nursery education, is to enrich the language of instruction for 5 year old children using theoretical sources and the results analyzed in the practical work. Observations are being conducted to find out how rich the five-year-olds speak the language of the pre-school education. The theoretical part of the work is based on theoretical knowledge and analysis of pedagogical literature. The theoretical part examines the language and its development, as well as application activities in the preschool, with an emphasis on application classes. In five pre-school educational institutions "XXX" an empirical study is carried out during five targeted classes, during which observation, questionnaires and analysis of results data are used. It examines theoretical knowledge and analyzes the results. Keywords: language enrichment, vocabulary, application, diverse materials. Scope of work: 48 pages, 1 table, 15 pictures, 6 appendixes.