• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-67603-Abdusaidova_Alina_aa17038.pdf (3.046Mb)
Author
Abdusaidova, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā Darba autore: Alina Abdusaidova Darba zinātniskā vadītāja: Doc.Dr.paed.Daiga Kalēja-Gasparoviča Darba teorētiskajā daļā analizētas 4-5 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnības, sadarbības prasmes, kā arī veidošanas nodarbības pirmsskolā. Pētījuma daļā novadītas veidošanas nodarbības, veikta novērošana, analīze, apkopoti iegūtie rezultāti, izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: sadarbība, prasmes, socializācija, saskarsme, veidošana, nodarbība, pirmsskola. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt kā veidošanas nodarbībās pirmsskolā sekmējamas 4-5 gadus veciem bērnu sadrabības prasmes. Pētījuma jautājums: kā veidošanas nodarbībās pirmsskolā sekmējamas 4-5 gadus veciem bērnu sadrabības prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp, 9 tabulas, 12 attēli, 10 pielikumi, 29 literatūras avoti.
 
Theme of the qualification work: Improving collaboration skills of 4-5 years old children in modelling classes at preschool. Author of the qualification work: Alina Abdusaidova Qualification work scientific supervisor: Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča In the theoretical part of the work, features of 4-5 year old children’s age group, collaboration skills and modelling classes at preschool was analysed. In the research part, the modelling classes were held and monitored, analyses were made, results were summarised, conclusions were made. Key words: collaboration, skills, socialisation, interaction, modelling, classes, preschool. The aim of the research: to find out theoretically and to verify practically how the collaboration skills of 4-5 years old children can be improved in the modelling classes at preschool. The study question: how the collaboration skills of 4-5 years old children can be improved in the modelling classes at preschool. The size of the qualification work: 43 pages, 9 tables, 12 pictures, 10 supplements, 29 references and literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45532
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV