Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorCimaškeviča, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:29Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67644
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45534
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs „Montesori metode 5-6 gadu bērnu muzikālās dzirdes attīstīšanai”, kura autore ir Jana Cimaškeviča, sastāv no 58 lpp., anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, kā arī no literatūras un avotu saraksta ar 78 vienībām. Kvalifikācijas darbā ir iekļautas 10 tabulas, 21 attēli un 7 pielikumi. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski petīt muzikālās dzirdes attīstīšanas iespējas 5-6 gadu bērniem, izmantojot Montesori metodi. Ievadā ir izklāstīta tēmas aktualitāte. Pētījuma teorētiskā daļa ir balstīta uz Stumpf, 1898; Kurth, 1931; Seashore, 1967; Revesz, 1953; Готсдинер, 1993; Теплов, 1947; Петрушин, 1999; M. Montesori, kā arī citu autoru atziņām. Pirmajā daļā tiek teorētiski pētīts jēdziens „muzikālā dzirde” dažādu autoru skatījumā, muzikalitātes un muzikālās dzirdes būtība, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības, Montesori metodes būtība. Otrajā daļā tiek pētīta un analizēta Montesori metodes ietekme uz 5-6 gadu bērnu muzikālās dzirdes attīstību. Praktiskajā daļā, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika pielietotas dažādas pētniecības metodes - pedagoģiskās un psiholoģiskas, mūzikas literatūras analīze; pedagoģiskā novērošana; diagnosticēšana; eksperiments; iegūto rezultātu analīze. Tika apkopoti pētījuma rezultāti, izdarīti secinājumi, apstiprināta hipotēze. Pētījumā tika pierādīts, ka mērķtiecīga Montesori metodes izmantošana vecākajā pirmsskolas bērnu vecumā veicina bērna muzikālās dzirdes attīstīšanu.
dc.description.abstractQualification paper „Montessori Method to Develop Children’s Musical Hearing for Ages 5-6”, authored by Jana Cimaškeviča, consists of 58 pages, annoations in Latvian and English, inroductory parts, theoretical parts, practical parts, conclusions, proposals, as well as literature and source list with 78 units. Qualification paper includes 10 tables, 21 figures and 7 annexes. The aim of the work is to theoretically investigate and study the possibilities of developing musical hearing for 5-6 year old children using the Montessori method. In the introduction, the topicality of the topic is described. The theoretical part of the study is based on Stumpf, 1898; Kurth, 1931; Seashore, 1967; Revesz, 1953; Готсдинер, 1993; Теплов, 1947; Петрушин, 1999; M. Montesori, as well as other author’s ideas. In the first part, the concept of „musical hearing” from the perspective of different authors, the essence of musicality and musical hearing, the peculiarities of the development of the age 5-6 children and the essence of the Montessori method are studied theoretically. The second part examines and analyzes the effect of the Montessori method to develop children’s musical hearing for ages 5-6. In practical part were used various research methods – pedagogical and psyhological, musical literature analysis, pedagogical observation, diagnostics, experiment, analysis of the obtained results to achieve the set goal. The results of the study were summarized, conclusions were made, a hypothesis was approved. The study demonstrated that the purposeful use of the Montessori method in the preschool age 5-6 supports the development of a child’s musical hearing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmuzikalitāte
dc.subjectmuzikālā dzirde
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectMontesori metode
dc.titleMontesori metode 5-6 gadu bērnu muzikālās dzirdes attīstīšanai
dc.title.alternativeMontessori Method to Develop Children's Musical Hearing for Ages 5-6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record