Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorJakovele, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:30Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67671
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45536
dc.description.abstractVita Jakovele. „Mācību satura nostiprināšana fiziskajās aktivitātēs 3-5 gadīgiem bērniem.” Mērķis – izpētīt mācību satura nostiprināšanu ar fiziskajām aktivitātēm 3-5 gadīgiem bērniem. Darba tēma izvēlēta, vadoties pēc novērojumiem un secinājumiem, kuri gūti, strādājot pirmsskolas izglītības iestādē. Tika konstatēta aktualitāte 21 gadsimtā – mazkustība kā tehnoloģiju laikmeta problēma un ēnas puse. Risinājums tika meklēts, izmantojot inovācijas izglītības reformā, kas veicina bērna dabai atbilstoša mācību satura - zināšanu, prasmju un iemaņu – iegūšanas procesu ar veseluma pieeju integrētās rotaļnodarbībās, lai veicinātu vispusīgu bērna attīstību, kas ir veiksmīgas personības izveides pamatnosacījums nākotnes perspektīvā. Darba pētījuma daļā tika izstrādāta anketa ar jautājumiem par kustību un tās nozīmi bērniem pirmsskolas vecumā, apkopoti atbilžu rezultāti, kuri atspoguļoti gan rakstveidā, gan apļa diagrammās. Anketas aizpildīja pētāmās PPII pedagogi, pedagogu palīgi un auklītes. Atbilžu saturs bija šo darbinieku izteiktie viedokļi. Tika veikta pētāmās b/d grupas bērnu analīze no pedagoģiski- psiholoģiski- fizioloģiskā aspekta, lai analizētu bērnu atbilstību un raksturīgākās iezīmes, viņu atšķirības, kas jāņem vērā, īstenojot mācību procesu. Rezultāti apkopoti par katru bērnu un grupu kopumā. Izstrādātas 10 nodarbības ar fiziskajām aktivitātēm, ar kuru palīdzību tika veikta mācību satura atkārtošana un nostiprināšana pēcpusdienas cēlienā, no rīta apgūtās zināšanas apgūstot kustībā. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās- mācību saturu var nostiprināt ar fiziskajām aktivitātēm. Atslēgas vārdi- fiziskās aktivitātes, kustības, mācību saturs, integrēta rotaļnodarbība. Pētījuma darbā ir 85 lpp., 32 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 5 pielikumi. .
dc.description.abstractThe author of the master’s paper is Vita Jakovele. The title of the paper is “The consolidation of learning curriculum in physical activities for 3-5 year old children”. The topic was chosen observations and conclusions from work in a pre-school. The observed issue was sedentariness as a downside to the technological era. The solution was sought by implementing the innovations in the educational reform that promotes the acquisition of learning content suitable for the child’s nature with the entirety approach in integrated play-lessons in order to promote overall development of the child, which is the basic condition for the successful development of a personality. In the research part of the paper, a survey about movement and its necessity for pre-school children was conducted; the gathered results are displayed in written form and in pie charts. The participants of the survey were the educators of the researched pre-school, assistant educators and nannies. The content of the answers was the opinions of these staff members. An analysis of the researched kindergarten group was performed from the pedagogical-psychological-physiological aspect in order to analyse the children’s development, characteristics, and differences for consideration when realizing the study process. The results were gathered and analysed in detail for each child and the whole group. 10 lessons with physical activities were planned in order to assist with the revision and strengthening of the study content in the afternoon session, thus acquiring the study content of the morning session via movement. The hypothesis of the paper was proven – it is possible to strengthen the study content via physical activities. Key words: physical activities, movement, study content, integrated play-lesson. The paper consists of 85 pages, 32 bibliographical reference units, 5 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectkustības
dc.subjectmācību saturs
dc.subjectintegrēta rotaļnodarbība
dc.titleMācību satura nostiprināšana fiziskajās aktivitātēs 3-5 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeThe consolidation of learning curriculum in physical activities for 3-5 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record