Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veicināšana radošajās rotaļās
Автор
Jākobsone, Liāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veicināšana radošajās rotaļās’’ Darba autore – Liāna Jākobsone Pētījuma mērķis- teorētiski un praktiski izzināt jaunāko pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanu radošajās rotaļās Darba pirmajā nodaļā autore teorētiski analizē sociālo prasmju būtību un nozīmi bērna attīstībā, kā arī sniedz pirmsskolas vecuma bērnu vispārēju raksturojumu. Šajā nodaļā tiek arī aplūkotas radošās rotaļas kā bērnu sociālo prasmju attīstības sekmētājas. Otrajā nodaļā tiek veikts empīrisks pētījums, kurā ir izpētīta sociālo prasmju veicināšana 3-4 gadus vecu bērnu radošajās rotaļās. Empīriskā pētījuma ietvaros tiek raksturoti pētījuma posmi, izmantotās metodes un pētījuma dalībnieki. Pētījuma sākumā tiek novērtētas bērnu sociālās prasmes vairākos kritērijos un tiek sniegts radošo rotaļu kopums, kura primārais mērķis ir veicināt bērnu sociālo prasmju attīstību izvirzītajos kritērijos. Pētījuma beigu posmā autore sniedz veiktā pētījuma rezultātu analīzi, kurā tiek sniegta atbilde uz pētījuma jautājumu. Veiktais pētījums uzskatāmi apstiprina, ka radošās rotaļas ir sekmīgi izmantojamas 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstības veicināšanā. Darba noslēgumā ir izveidoti teorētiskā un empīriskā pētījuma būtiskākie secinājumi. Kvalifikācijas darbā ir 41 lpp, darbā ir 7 attēli, 3 tabulas un izmantoti 32 literatūras avoti. Qualification paper topic is “Encouraging social skills of the youngest preschool children within creative activities”. Author of thesis - Liana Jakobsone Objective of the study – carry-out theoretical and practical research about improvement of the social skills of younger preschool children in creative activities. In the first chapter of the work, the author in a theoretical way analyzes the essence and importance of social skills in the development of a child, as well as gives the general characteristics of preschool children. This chapter also looks at creative activities as a facilitator for the development of children's social skills. The second chapter provides an empirical study of the promotion of social skills in the creative play of 3-4-year-old children. Within the empirical study, the stages of the research, the methods used and the participants of the study are described. At the beginning of the study, the social skills of children are assessed by several criteria and a set of creative games is presented, the primary objective of which is to promote the development of children's social skills within criteria set. At the end of the research, the author gives an analysis of the results of the research, which answers the question of the research. Carried out research confirms that creative games can be successfully used to promote the development of children's social skills of 3-4-years-old. Most important conclusions of the theoretical and empirical research are constructed at the end of the paper. The qualification paper has 41 pages, the work has 7 pictures, 3 tables and 32 used sources of the literature.