Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKalniņa, Ginta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:34Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67869
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45545
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicināšana kustību rotaļā”. Pētījuma mērķis ir izzināt iespējas bērnu pamatkustību attīstības vecināšanā, izmantojot kustību rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek izzināta kustību nozīme bērnu attīstībā, kas ir pamatkustības un kādi ir to veidi. Ņemot vērā to, ka rotaļa ir pirmsskolēna dzīves veids, tiek izskatīti arī šādi jautājumi: kādi ir rotaļu veidi un kāda ir to nozīmē bērnu attīstībā, kā kustību rotaļa veicina pamtakustību attīstību, tiek sniegtsvidējā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējās attīstības raksturojums. Pētījuma daļā kā pētījuma metode tiek izmantota novērošana.Sākotnēji novērota pētāmās grupas pamatkustību attīstība, tad veikts pedagoģiskais process pamatkustību sekmēšanai, izmantojot kustību rotaļas, un vēlāk atkārtoti novērota pamatkustību attīstība. Lai novērotu bērnu pamatkustību apguvi, tika izstrādāti kritēriji, balstoties uz teorētiskajā daļā iegūtajām atziņām. Pētījuma beigās visi pētījumā iegūtie rezultāti tiek apkopoti un izanalizēti. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika piemeklētas dažādas kustību rotaļas, kas bērniem likās interesantas un bija viņu vecumposmam piemērotas. pamatkustību apguves veicinašanai. Pētījuma noslēgumā tika konstatēts, ka, sākotnēji izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Jāpiebilst, ka lai iegūtu ievērojamāku progresu, būtu nepieciešams ilgāks laika posms. Kopējais darba apjoms ir 67 lappuses, analizēti 34 literatūras avoti, izmantoti 5 attēli, 6 tabulas, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi; pamatkustības, kustību rotaļa, bērnu attīstība.
dc.description.abstractThe topic of the qualification paper is „Promoting the middle age preschoolers’ basic movement in motion game”. The aim of the research paper is to explore opportunities for advancing the development of basic movements of children through motion games. The qualification paper consists of two parts – a theoretical part and an empirical research. In the theoretical part the author examines the role of movements in the development of children, introduces characteristics of basic movements and details their types. In view of the fact that game is a part of a preschooler’s life, the following questions are also considered: types of games and their role in the development of children, the impact of motion games on the development of basic movements and characteristics of general development of middle pre-school age children. In the empirical part the author applies observational method. Initially the development of basic movements of the researched group is observed, then a pedagogical process aimed at advancing basic movements is employed through motion games and later the development of basic movements is observed once again. On the basis of findings of the theoretical part, the author develops criteria for observing the acquisition of basic movements by children. At the end of the research the acquired results are summarised and analysed. In order to achieve the established research aim, the author selects various motion games, which are interesting to children, suitable to their age and designed to facilitate the acquisition of basic movements. In the final part of the research the author establishes that the proposed hypothesis is proven. It should be noted that a longer period of time would be necessary for more significant progress. The paper consists of 60 pages. During the process of producing the paper, 34 literature sources were analysed and 5 images, 6 tables, 2 appendices were used. Key words: basic movements, motion games, child development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectkustību rotaļa
dc.subjectbērnu attīstība
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectkustību rotaļa
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicināšana kustību rotaļā
dc.title.alternativePromoting the middle age preschoolers basic movement in motion game
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record